شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
هفته هفتم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید و نتایجی بسیار جالب از جمله توقف تیم های بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند و قدرتنمایی مجدد لایپزیگ رقم خورد.

در چارچوب رقابت های هفته هفتم بوندس لیگا، بایرن مونیخ و دورتموند دو امتیاز حساس را از دست دادند ولی دو سورپرایز بزرگ این فصل یعنی کلن و لایپزیگ مجدداً شایستگی خویش را به اثبات رساندند و تعداد زیادی ضربه پنالتی به هدر رفت. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به بازی های هفته هفتم بوندس لیگا

بوروسیا دورتموند ۱-۱ هرتا برلین

وداد ایبیشویچ کاپیتان هرتا یک پاس گل داد و پیر امریک اوبامیانگ با بازوبند کاپیتانی، یک ضربه پنالتی را خراب کرده و دقایقی بعد، گل تساوی دورتموند را به ثمر رساند. عثمان دمبله تعویض طلایی توخل، پاس گل را ارسال کرد.

دورتموند به رکورد ۲۵ بازی خانگی متوالی بدون باخت در بوندس لیگا دست یافت و از رکورد سابق این باشگاه یعنی ۲۴ برد خانگی متوالی عبور کرد. این رکورد قبلاً در دو مقطع زمانی متفاوت در تاریخ باشگاه دورتموند تکرار شده بود. (۲۴ بازی خانگی متوالی بدون باخت؛ ژانویه ۱۹۶۵ تا آوریل ۱۹۶۶ ، نوامبر ۲۰۰۱ تا مارس ۲۰۰۳)

در ۵ رویارویی اخیر این دو تیم، حتی یک برد هم نصیب هرتا نشده است. آخرین برد بانوی پیر آلمان مقابل دورتموند به دسامبر ۲۰۱۴ مربوط می شود. هرتا با ۱۴ امتیاز از ۷ بازی، بهترین شروع خویش در بوندس لیگا طی ۱۱ سال اخیر را رقم زد. رنه یارستاین دروازه بان هرتا برای اولین بار در بوندس لیگا، موفق به مهار یک ضربه پنالتی شد. هرتا طی ۸ بازی اخیر در بیرون از خانه، فقط یک بار پیروز شده است.

زنبورها طی ۲۲ بازی در جمعه شب ها، به ۱۸ برد دست یافته و فقط یک بار باخته اند. ۲۴ جمعه بدون باخت در بازی های خانگی بوندس لیگا برای دورتموند! هرتا طی دو سال اخیر، هرگز در جمعه شب شکست نخورده است.

در این بازی برای اولین بار در فصل جاری بوندس لیگا، دو کارت قرمز از جیب داور بیرون آمد.

اوبامیانگ با ۶ گل زده در صدر جدول گلزن های بوندس لیگا و ایبیشویچ با ۵ گل زده در تعقیب وی. کاپیتان بوسنیایی هرتا در هر ۶ گل اخیر تیمش، نقش مستقیم داشته است. (۴ گل و ۲ پاس گل)

عذر خواهی سباستین لانگکمپ به این علت که موجب اخراج ناعادلانه امره مور شد

ترکیب اصلی دورتموند در این بازی با میانگین سنی ۲۲ سال و ۳۳۷ روز، تبدیل به سومین تیم جوان در تاریخ بوندس لیگا شد. زنبورها طی ۳ بازی اخیر، طعم برد را نچشیده اند.

اولین حضور میکل مرینو در ترکیب اصلی دورتموند به جای مارک بارترا، تعویض زودهنگام گوتزه و تقابل گنکی هاراگوچی با شینجی کاگاوا

۷۵% مالکیت توپ برای دورتموند، ۵۹۲ پاس صحیح برای دورتموند در مقابل ۱۴۴ پاس هرتا، دقت پاس ۸۶% دورتموند در مقابل ۶۲% هرتا. آمار پاس های گینتر و مرینو بسیار عالی است. (هر کدام ۱۱۳ پاس)

آینتراخت فرانکفورت ۲-۲ بایرن مونیخ

هر چه قدر که یاسوا کیمیش این روزها سر حال است، تیم بایرن مونیخ به همان اندازه، سر حال به نظر نمی رسد. یک گل کاملاً مشکوک به آفساید از آرین روبن و سپس ادامه سریال گلزنی های کیمیش هم برای کسب ۳ امتیاز از فرانکفورت ده نفره کافی نبود. چهارمین گل بوندس لیگایی کیمیش و گلزنی وی در سومین بازی متوالی بوندس لیگا. اولین گل روبن در بازی های خارج خانه در بوندس لیگا پس از فوریه ۲۰۱۵. همچنین، هوشتی سومین گل خویش به بایرن را زد ولی کارت قرمز هم گرفت.

دومین توقف متوالی بایرن در خانه فرانکفورت در بوندس لیگا. این بازی، نود و یکمین رویارویی این دو تیم بود که بیست و دومین تساوی آنها رقم خورد. ۱۱ بازی بدون باخت اخیر بایرن مونیخ مقابل فرانکفورت

یک رکورد فوق العاده بایرن مونیخ در این بازی متوقف شد. دروازه باواریایی ها پس از ۸۰۰ دقیقه، در مقابل آینتراخت گشوده شد که یک رکورد در بوندس لیگا محسوب می شود. فرانکفورت به لطف هوشتی، پس از ۵ سال به بایرن گل زد.

هفدهمین بازی متوالی بدون باخت بایرن مونیخ در بوندس لیگا. نزدیک ترین رقیب از این حیث، کلن با ۱۲ بازی پیاپی بدون باخت

بهترین شروع ممکن عقاب ها در بوندس لیگا از فصل ۱۳-۲۰۱۲ و ششمین بازی خانگی متوالی بدون باخت آنها. فرانکفورت پس از حضور نیکوا کواچ، فقط یک بار در خانه شکست خورده است.

روبرت لواندوفسکی در این بازی روی نیمکت نشست. او طی ۵۲۸ دقیقه از بازی های اخیر، موفق به گلزنی نشده است. مدت گل نزدن توماس مولر در بوندس لیگا نیز به ۶۴۴ دقیقه رسید. (حدود ۱۱ ساعت)

باواریایی ها طی ۳۳ بازی از ۳۶ مسابقه اخیری که مقابل تیم های حریف جلو افتاده اند، تیم پیروز نهایی بودند. بایرن مونیخ پس از ۳ سال، از یک تیم ده نفره در بوندس لیگا گل خورد.

شاگردان آنچلوتی با سیستم درخت کاج به میدان رفتند، ژابی آلونسو در بین دو نیمه تعویض شد. فرانکفورت با خط دفاعی ۵ نفره مقابل بایرن ایستادگی کرد ولی بر خلاف فصل گذشته، این بار یک بازی شجاعانه و نه اتوبوسی را انجام داد و یک مکزیکی، ریشه درخت کاج را خشکاند!

سه بازیکن بایرن با بیشترین تعداد پاس در این بازی؛ بواتنگ ۶۵، هوملس ۶۴ و تیاگو ۶۱ (دو نکته: تعداد این پاس ها را با تعداد پاس های دورتموندی ها در همین مطلب مقایسه کنید. بیشترین تعداد پاس ها توسط بازیکن های دفاعی بایرن داده شده است.)

متس هوملس اگر نبود، شاید اوضاع بدتر می شد. آمار عالی هوملس؛ ۷ قطع توپ، ۲ تکل و ۵ نبرد تن به تن

بوروسیا مونشن گلادباخ ۰-۰ هامبورگ

این بازی همه چیز داشت الّا گل؛ یک کارت قرمز و دو پنالتی بر باد رفته از سوی گلادباخی ها، دو ضربه به تیر دروازه و یک دوجین فرصت گل که توسط مهاجمین گلادباخ و با درخشش رنه آدلر از دست رفت. آدلر برای اولین بار از ۳۰ مارس ۲۰۱۴، موفق به مهار ضربه پنالتی در بوندس لیگا شد. برای اولین بار پس از سال ۱۹۴۸، گلادباخ در یک بازی بوندس لیگایی، دو ضربه پنالتی را از دست داد. (مقابل کارلسروهه)

۷۷% مالکیت توپ گلادباخ، ۲۴ ضربه برای گلادباخ در مقابل فقط ۵ ضربه حریف، ۶۵۳ پاس سالم گلادباخ در مقابل ۱۳۷ هامبورگ و نکته جالب این که هامبورگ حتی یک ضربه داخل چارچوب نداشت!

توقف گلادباخ پس از ۱۰ برد متوالی خانگی در بوندس لیگا. هامبورگ بحران زده نیز پس از ۵ شکست پیاپی، یک مساوی گرفت و اولین کلین شیت دایناسورها از ماه آوریل ثبت شد.

وردر برمن ۲-۱ بایر لورکوزن

گویی که لورکوزن تعهد داده که در بازی های بیرون از خانه در بوندس لیگا، حتماً باید دو گل بخورد. ششمین بازی متوالی که چنین اتفاقی برای شیرها رخ می دهد! البته آنها در هر ۱۷ بازی اخیر خارج از خانه، گلزنی کرده اند که یک رکورد است. عثمان مانه پدیده ۱۹ ساله برمن، یک گل زد و یک پاس گل داد تا سومین بازی پیاپی بدون باخت برای برمن ثبت شود. برمن هنوز در این فصل، کلین شیت نداشته است.

۷ امتیاز از ۴ بازی برای تیم برمن تحت هدایت مربی جدیدش الکساندر نوری و اشک های سرژ نابری پس از تعویض ناشی از مصدومیت

کلن ۲-۱ اینگولشتات

آنتونی مودست دو گل زد و با مجموع ۷ گل به صدر جدول گلزن ها رفت و یویا اوساکو ژاپنی یک پاس گل داد؛ یک کلن رؤیایی با یک مهاجم فوق العاده آماده که حرکاتش تلفیقی از فوتبال و کونگ فو است!

مودست با ۱۴ استارت انفجاری در این بازی، پنجمین «دو گله» در بوندس لیگا، سومین «دو گله» در کلن و در یک کلام: او خوب است، خیلی خوب!

بزهای نر برای اولین بار از فصل ۸۸-۱۹۸۷، در هفت هفته نخست بوندس لیگا شکست نخورده اند.

مارکوس کاتژینسکی سرمربی اینگولشتات معلوم نیست چه بلایی بر سر این تیم آورده؛ آنها یک هنر دارند که پنالتی بگیرند و هینترزیر آن را تبدیل به گل کند. این موضوع؛ سه بار در این فصل، تکرار شده و کاتژینسکی رفتنی به نظر می رسد.

آگزبورگ ۱-۱ شالکه

بازگشت مارکوس واینتزیرل به خانه اصلاً برای او مسرت بخش نبود. مصدومیت دردناک بریل امبولو و باز هم از دست دادن برتری در ۱۵ دقیقه پایانی بازی برای شالکه. اولین گل نبیل بن طالب با پیراهن آبی هایی که دیگر نشانه ای از اشرافی گری ندارند و اولین امتیاز بیرون از خانه برای آنها

همه تلاش کردند که شاید اشتفان رویتر و واینتزیرل را آشتی بدهند ولی نشد که نشد.

هوفنهایم ۲-۱ فرایبورگ

اولین نتیجه غیر از تساوی طی ۵ داربی اخیر بادن وورتمبرگ رقم خورد. یولیان ناگلزمن سرمربی هوفنهایم در ۲۹ سالگی توانست به رکورد ۷ بازی بدون باخت طی ۷ بازی نخست بوندس لیگا دست یابد. فرایبورگ نیز ۱۰۰% بازی های خارج از خانه در این فصل را با شکست به پایان رسانده است. تقابل اولی بومن دروازه بان هوفنهایم با تیمی که ۱۴ سال در آن بازی می کرد.

 ساندرو واگنر ۳ گل طی ۶ بازی برای هوفنهایم زده، آندری کراماریچ ۳ گل و ۴ پاس گل طی ۷ بازی

ماینتس ۲-۱ دارمشتات

در این بازی هم یک ضربه پنالتی برای دارمشتات خراب شد ولی یونس مالی با گل کردن پنالتی اش، پیروزی را به ماینتس هدیه داد. پابلو دی بلاسیس؛ ۷ بازی در فصل جاری و ۴ گل - ۲۶ بازی در فصل قبل و ۴ گل

پس از دو سال، در یکی از بازی های بوندس لیگا ۳ ضربه پنالتی گرفته شد.

وولفسبورگ ۱-۰ لایپزیگ

لایپزیگ معجزه وار به پیش می تازد. تیم سوم جدول و در فاصله ۲ امتیازی با بایرن مونیخ! آنها اولین تیم تازه وارد در تاریخ بوندس لیگا شدند که در ۷ هفته نخست، شکست نخورده است. در این بازی هم، یک پنالتی توسط فورسبرگ سوخت ولی خودش در نیمه دوم گلزنی کرد. گل فورسبرگ نخستین گل لایپزیگ در تاریخ بوندس لیگا بود که از بیرون محوطه جریمه به ثمر رسید. لایپزیگ را از جنبه های فوتبالی، باید دوست داشت چون تیمی لایق است.

وولفسبورگ؛ ۶ بازی متوالی بدون برد و ۴ بازی خانگی متوالی بدون برد، این وولفسبورگِ دیتر هکینگ یک فاجعه بزرگ است که هیچ کس دوستش نخواهد داشت. ماریو گومز؟ هست ولی انگار که نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار