شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۳۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
گردهمایی مربیان پرورشی سمپاد / معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان: نیازمند تبادل نظر و هم اندیشی هستیم
فرهنگ حاکمیت نمره و درس محوری در مدارس باید جای خود را به اندیشه ورزی، مهارت آموزی و توانمند سازی بدهد.

شوشان: معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: : فرهنگ حاکمیت نمره و درس محوری در مدارس باید جای خود را به اندیشه ورزی، مهارت آموزی و توانمند سازی بدهد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی دهکردی که در گردهمایی مربیان پرورشی مدارس استعدادهای درخشان خوزستان سخن می گفت، اظهار کرد: دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان نیز مثل سایر دانش آموزان دارای نیازهای تربیتی هستند و صرفا نباید بر آموزش های تئوری در این مدارس تاکید شود.

معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان افزود: مربیان پرورشی مدارس استعداد های درخشان نیز هم سو با دیگر مربیان پرورشی،  متناسب با اهداف سند تحول بنیادین، در راستای رفع نیازهای تربیتی و پرورشی نسل نوجوان و جوانی که در این مدارس تحصیل می کنند، گام بردارند.

وی برگزاری چنین نشست هایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای تبیین اولویت ها و رسیدن به یک میثاق مشترک نیازمند تبادل نظر وهم اندیشی هستیم و نتیجه تبادل نظر، انسجام بیشتر در پیگیری هدفمند سازی برنامه هاست .

رفیعی با اشاره به اینکه مدارس خوزستان در سال تحصیلی جاری ، رویکرد تربیتی را  در پیش گرفته اند تصریح کرد: این  نوع رویکرد تربیتی باعث ایجاد  دانش آموزان توسعه یافته می شود و این دانش آموزان پس از ورود به جامعه می توانند موفق عمل کنند.

معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه برنامه های تربیتی در مدارس باید با محوریت دانش آموز تدوین شود، گفت: امروزه در دنیا دانش آموزان باید محور فعالیت ها در مدرسه باشند  و اداره مدارس با فعالیت موثر آنها صورت بگیرد . این امر سبب تقویت مهارت های فکری و عملی در دانش آموزان وایجاد روحیه خود کنترلی در آنها می شود.

وی در عین حال گفت: فعالیت هایی  پرورشی ،فرهنگی مدارس در حال حاضر با نوع ایده آل فاصله زیادی دارد و باید این باور در بین مردم و مسئولین ایجاد شود که وقتی می توانیم یک جامعه ترقی داشته باشیم که یادگیری مهارت های انسانی را در مدارس افزایش دهیم تا انسانی متناسب با قرن فعلی تربیت شود.

رفیعی گفت: اگر در مدارس توانستیم تغییری در رفتار دانش آموزان ایجاد کنیم،  می توانیم ادعا کنیم که یادگیری اتفاق افتاد است چون یادگیری تعریفی جز تغییرات ثابت و پایدار در رفتار یک فرد ندارد .البته باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که تغییر رفتار جز با مشارکت خود دانش آموزان میسر نمی شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
comment
0
0
comment جناب رفیعی در تائید فرمایشات حضرت عالی به عرض می رساند بدیهی است که مدارس در رفتارهای دانش آموزان تغییرات مشهودی اعمال می کنند اما و اما در جهت کور نمودن ذوق و علاقه دانش آموزان و خانواده ها و در برخی احیان خالی نمودن بی ملاحظه جیب بی رمقشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار