شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰

قدیمی‌ترین تعزیه شوشتر از امشب در مسجد علامه شیخ جعفر شوشتری به روی صحنه می‌رود.

قدیمی‌ترین تعزیه این منطقه که سال‌هاست اجرا می‌شود از امشب در مسجد شیخ جعفر شوشتری روی صحنه می‌رود و مردم می‌توانند برای دیدن مراسم به این مسجد مراجعه کنند.

این تعزیه که قدمت بسیار زیادی دارد در سه شب متوالی منتهی به اربعین حسینی(ع) در شوشتر اجرا می‌شود و پیش بینی می‌شود استقبال بی نظیر و چشمگیری از این تعزیه شود.

تعزیه شوشتر در شب نخست با موضوع شهادت حضرت رقیه، شب دوم با موضوع خرابه شام و شب آخر با موضوع وداع برگزار می‌شود و بسیار مورد استقبال مردم شوشتر است. این مراسم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر و هیئت امنای مسجدعلامه شیخ جعفر شوشتری برگزار می‌شود.

حاج شیخ جعفر شوشتری صاحب کتاب «خصائص‌الحسینیه» از معتبرترین کتب نوشته شده در موضوع واقعه عاشوراست که بسیاری از مطالب درج شده در این کتاب برای نخستین بار در طرح شده است و بسیاری از اهل منبر و مقتل این کتاب را معتبرترین کتاب موجود در این زمینه می‌دانند.

شیخ جعفر شوشتری بر اساس کرامتی از امام حسین(ع) صاحب ذهنی سرشار شد و برخی مطالب از واقعه عاشورا به ذهن این شیخ بزرگ تراوش کرده است که تا کنون هیچ کس در هیچ اسنادی از واقعه عاشورا آن‌ها را درج نکرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار