شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
اقبال محمدیان نماینده مردم رامشیر و رامهرمز گفت: یکی از مشکلات مردم رامهرمز و رامشیر در یکصد سال اخیر، موقوفه بودن زمین های مسکونی و کشاورزی این منطقه بوده است، به طوری که یک شهر کاملا تحت تأثیر این مسئله بوده است.

 اقبال محمدی نماینده مردم رامشیر و رامهرمز گفت:  نشستی با حضور مسئولان اوقاف کشور، مدیرکل اوقاف استان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان، مدیران و مسئولان محلی و جمعی معتمدین شهر رامشیر برگزار شد و  مقرر گردید زمین های منطقه با  قمیت مناسب توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزش گذاری و مبلغ تعیین شده به مردم اعلام شود. مردم نیز پنج ماه فرصت دارند که بر مبنای عدد اعلام شده، قیمت سه دانگ از زمین های خود را که به نام اداره اوقاف است را به حساب مشترک دادستانی، فرمانداری و معتمدین  منطقه واریز کنند. در قدم اول پس از آن که 25 درصد از جامعه آماری مبالغ تعیین شده را واریز کردند سند مالکیت به نام آنان منتقل خواهد شد.

 وی افزود: یکی دیگر از بندهای کلیدی توافق این است که وجوه حاصله از فروش زمین ها به مردم، صرف سرمایه گذاری، عمران و اشتغال جوانان منطقه شود. این تصمیم  در واقع یک فرصت طلایی برای مردم شهرستان است . با توجه به این که مردم اعیان را ساخته اند قیمت ها به گونه ای محاسبه خواهد شد که قدرت پرداخت را داشته باشند. 

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که مردم از این فرصت بسیار خوب برای حل نهایی مشکل موقوفه بودن رامشیر و سنددار شدن منازلشان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که مردم از این فرصت بسیار خوب برای حل نهایی مشکل موقوفه بودن رامشیر و سنددار شدن منازلشان استفاده کنند.
 
نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در پایان گفت: قطعا با سند دار شدن زمین ها امکان ارایه تسهیلات از سوی بانک ها نیز میسر خواهد شد و  شهر نیز رونق می گیرد و خاموشی و رکود خارج خواهد شد . با این اقدام املاک شهرستان رامشیر دارای ارزش افزوده  خواهند شد و صاحبان  آنها نیز از این اتفاق خوب بهره خواهند برد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار