شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۰

روزنامه روزان در ستون ویژه های خود نوشت : دور چهارم سفرهای شهرستانی استاندار خوزستان، محسن پویا، معاون عمرانی جدیدش که حکمش نیز از سوی وزیر کشور امضاء شده وی را همراهی کرد و اولین نشست خود در این کسوت را با شرکت در کارگروه اشتغال، مسکن و عمران شهری هندیجان تجربه نمود. معاونت عمرانی استاندار،اجرایی ترین پست سازمانی در استان به حساب می آید که ماهها بود با سرپرستی اخوان صباغ، اداره می شدو با آمدن پویا، صباغ هم تصمیم گرفته به ماموریتش از نفت به وزارت کشور پایان دهد و از طرفی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم خالی خواهد ماند.

در حال حاضر معاون عمرانی استاندار با حفظ سمت، سرپرست سازمان آب و فاضلاب استان است و داشتن دو سمت با این اهمیت، هم او را خسته خواهد کرد و هم کارها به نحو خوبی در این مدت پیش نخواهد رفت و با توجه به اینکه استان تجربه های تلخ طولانی شدن سرپرستی را زیاد تجربه کرده است بیم آن می رود این بار هم تا معرفی فردی به وزارت و پیمودن هفت خان وزارت و تائید وی ماه ها این حالت پابرجا باشد. برای استانی با این همه مدیر مجرب و کاردان، خالی ماندن پست های مدیریتی بخصوص چنین جایگاه های مهمی از مدیریت استان،  انتظارات را بالاتر می برد که البته از میان این همه انتخاب، شاید کمی مسئله را سخت تر کند ولی تعارف را باید کنار گذاشت و سفارشات را هم باید نشنیده گرفت و کسی را انتخاب کرد که بهترین برای این جایگاه باشد.

طبق روال وقتی چنین موقعیتی پیش می آید، نام هایی شنیده می شود و به قولی از هر دری سخنی می توان شنید. از مدیران موجود در بدنه آب و فاضلاب استان و خود وزارت نیرو که در سایر ارگان های این وزارت خانه مشغول بکارند.

اما تنها گزینه ای که خارج از سیستم وزارت نیرو صحبت ها برای آمدنش به آب و فاضلاب استان جدی بود مدیرکل کنونی ثبت و احوال استان است که البته مدت زیادی نیست که از وزارت نیرو به کشور آمده است.

کارنامه او در مدیریت های مختلف از جمله مدیریت اجرایی پروژ ه های آب و فاضلاب در شهرستان های اهواز، آبادان، شوشتر و دشت آزادگان، رئیس شبکه آب و فاضلاب اهواز که نشان از داشتن تخصص لازم وی برای پذیرش این سمت را دارد ولی درباره کارنامه مدیریتی وی در استان باید از فرماندار ماهشهر، شهردار شوشتر، معاون اجرایی سازمان نوسازی مدارس استان و مشاور استاندار در مسکن مهر نام برد که وی را تبدیل به یک مهره با تجربه و شایسته برای چنین موقعیت هایی می کند. مریدی که هم کنونی مدیرکلی ثبت احوال استان را بر عهده دارد از زمان حضورش در آنجا ، نشان داده که برای تحول در هر سیستمی برنامه دارد و با نگاهی گذرا به کارنامه وی در همین مدت زمان نچندان زیاد ، تغییراتی محسوس را بوجود آورده است.

آب و فاضلاب هم با توجه به طبیعت کاریش نیاز به یک مدیری دارد که هم با سیستم بیگانه نباشد و هم تجربه مدیریتی در سطح مختلف استانی را تجربه کرده باشد و همچنین با استان و مدیریت استان بیگانه نباشد. ایجاد تحول در چنین سازمانی ارتباطی نزدیک با شهر و شهروند دارد که موفقیت در آن بهبود در اوضاع محیط زیست و سلامت جامعه را در پی خواهد داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار