اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
مرفاوی: مشکلات بزرگتری از جذب تماشاگر داریم
سرمربی صبای قم می‌گوید مسائلی در تیمشان وجود دارد که از جذب تماشاگر مهم‌تر است و باید به آن اهمیت داد.
 صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از بازی برابر گسترش فولاد تبریز در مورد شکست هفته گذشته مقابل فولاد، تعطیلی‌های پیاپی لیگ و مشکلاتی که در تیم‌شان وجود دارد صحبت کرد.



انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ

هفته قبل باختیم که گفتیم بد بودیم و تیم فولاد مستحق پیروزی بود؛ نمی‌توانستیم آن دیدار را با آن نمایش ببریم و نمی‌خواستیم چیزی را توجیه کنیم ولی به سازمان لیگ پیشنهاد می‌دهم برای فصل آینده سه روز بعد از روز عاشورا بازی بگذارند که تیم‌ها شرایط خود را داشته باشند؛ همه ما عزاداری می‌کنیم و دوست‌داران امام حسین علیه السلام هستیم؛ در فاصله بازی ما و روز عاشورا دو روز فاصله بود و نمی‌توانستیم تمرینی در روز عاشورا برگزار کنیم؛ دو روز آخر تمرین برای تیم ها اهمیت دارد که ما آنها را از دست دادیم و از طرف دیگر باید با پرواز به اهواز می‌رفتیم؛ این مسئله در روند تیم تاثیرگذار است؛ پیشنهاد می‌دهم سازمان لیگ فصل آینده اینطور مسائل را در نظر بگیرد؛ این بار که نباید از فیفا مجوز زمان مسابقه را بگیرند؛ سه تا چهار روز بعد از عاشورای حسینی که عزادار هستیم باید بازی کنیم اما امسال اینطور نبود.

خودخواهی سازمان لیگ

روز شنبه استقلال خوزستان در تبریز مسابقه داشت و تیم صنعت نفت با پیکان روز جمعه بازی کرد؛ چه دلیلی داشت تیم ما روز جمعه با فولاد بازی کند؟ حالا می‌گویند چرا این مسئله را نگفتید؟ تجربه نشان داده مسؤولان روی حرفشان می‌ایستند و به این خاطر ما هم تابع برنامه بودیم و چیزی نگفتیم؛ می‌شد زمان بازی ما را روز شنبه گذاشت که ما دو روز تمرین کنیم و مثل سایر تیم‌ها باشیم؛ چه اتفاقی می‌افتاد؟ اینجا مسئله یک طوری غُد بازی است و ناآگاهانه می‌خواهند روی حرفشان بایستند؛ می‌شد بهتر برنامه‌ریزی کنند؛ خودمان بدون فیفا باید این را درست می‌کردیم؛ ما باختیم و این مسائل توجیه باختمان نیست ولی صبر کردم یک هفته بعد این موارد را بگویم تا نگویند باخت را توجیه کردم؛ باخت گردن ما است ولی این نوع برنامه‌ریزی درست نبود و خودخواهی بود.

امیدوار به جبران باخت هستیم

بازی گسترش فولاد هم مثل سایر مسابقات است؛ آنها قابل احترام هستند و هر دو تیم فردا کار سختی دارند؛ امیدوار هستیم بازیکنان نمایش خوبی داشته باشند و بازی بد هفته گذشته را جبران کنند تا به 3 امتیاز برسیم؛ بچه‌های ما آمادگی خوبی دارند؛ باخت مقابل فولاد درس خوبی شد تا بتوانیم جبران کنیم و همه شرایط را به خوبی درک می‌کنند؛ امیدوارم فردا روز خوبی باشد.

بازیکنان ما همه آماده هستند جز یکی دو بازیکن؛ مصدومان هفته قبل نیز به این بازی می‌رسند و مشکلی نیست؛ غائبان هفته‌های گذشته که آسیب دیده بودند نمی‌دانم چه زمانی شرایط بازی پیدا می‌کنند؛ شاید این مصدومیت را تا انتهای فصل داشته باشند ولی امیدوارم اوضاع بهتر شود.
 

فقط از یک طرف گل نمی‌خوریم

اگر ما گل می‌خوریم دسته جمعی و اگر گل می‌زنیم کار گروهی است؛ فیلم بازی را بعد از هر مسابقه می‌بینیم و نقاط ضعف را ترمیم می‌کنیم؛ نمی‌شود گفت تنها فقط از سمت و دفاع راست گل خوردیم؛ اگر از آن منطقه گل خوردیم جای دیگری توپ لو رفته است ولی نهایتا ما سعی کردیم ضعف‌ها را بپوشانیم تا شرایط را بهتر کنیم؛ می‌پذیریم اشتباهاتی وجود دارد و برخی از بازیکنان ضعف و اشتباهاتی دارند ولی امیدواریم آن ضعف‌ها را بهبود بخشیم و از نقاط ضعف حریفان بهره ببریم.

نمی‌شود صبا روی هوا باشد

هوادار سرمایه خوبی است و می‌توانیم از شرایط میزبانی بهره ببریم؛ بودن مردم در کنار ما اهمیت بالایی دارد و روحیه‌آور است ولی تنها مشکل ما این نیست که مسؤولان دنبال آن باشند؛ حداقل‌ترین چیز فراهم کردن وسایل برای آمدن مردم به ورزشگاه است ولی ما مشکلات بزرگتری داریم که حل نشده است؛ نمی‌شود این تیم روی هوا باشد و هیچکس نداند که چطور اداره می‌شود؛ باید آستین‌ها را بالا زد و حمایت کنیم تا تیم استان قم بالا برود؛ وقتی تیم شهر مقدسی به نام قم است باید به آن کمک کرد تا مشکلات خود را حل کند؛ اگر دست روی دست بگذاریم و هیچ کاری نکنیم نمی‌شود؛ مسائل اقتصادی و باشگاهی این تیم باید حل شود؛ فقط نمی‌شود به یک مرد تکیه کرد؛ پس باید همه به صبا کمک کنند تا شرایط بهتری پیدا کند؛ تعهد اخلاقی و وجدانی داریم تا تیم نتیجه بگیرد ولی امیدوار هستیم مدیران قم نیز از صبا حمایت داشته باشند.

فقط موقع لیگ نباید یاد تیم کنند
باید برای سال‌های آینده صبا نیز برنامه‌ریزی داشت تا همیشه روی پا و زنده باشد؛ نباید اینطور باشدکه موقع بازی‌ها فقط یاد تیم کرد؛ نباید جایگاه وسط جدولی صبا در هر فصل راضی کننده باشد؛ بلکه باید تیم را تقویت کرد تا به رده های بالاتر برسد؛ متاسفانه مقداری سهل انگاری وجود دارد.

بازگشت حق‌جو به تمرینات

مشخص نیست مصدومیت دو بازیکن ما چه زمانی تمام می‌شود ولی البته آقای مسعود حق‌جو دو، سه روزی است به تمرینات آمده ولی هنوز شرایط بازی ندارد؛ اسلامی هم هنوز آسیب دیدگی دارد و مشخص نیست این مصدومیت او چه وقت برطرف خواهد شد.

باید با این تعطیلات ساخت

فقط یک بار تعطیلات به سود ما بود چون وضعیت تیم را بهتر کردیم اما وقفه دوم که پس از پیروزی سایپا بود به ضرر ما و سایر تیم‌ها شد؛ بازی با فولاد هم که به تاسوعا و عاشورای حسینی خورد و این برنامه‌ریزی به ضررمان بود؛ این تعطیلات در اروپا هم بود برای آنها هم سخت می‌شد ولی باید بسازیم.
برچسب ها: مرفاوی ، سازمان لیگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار