رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان از تشديد طرح برخورد با مسافربرهاي شخصي در سطح شهر اهواز خبر داد. "> تشديد طرح برخورد با مسافربرهاي شخصي
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹

رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان از تشديد طرح برخورد با مسافربرهاي شخصي در سطح شهر اهواز خبر داد.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، سرهنگ عادل مجدمي اظهار كرد: تاكيد بر اين است كه در روند جابه‌جايي مسافران درون شهري بايد از وسايل حمل و نقل عمومي شامل ناوگان اتوس‌راني، ناوگان تاكسي‌راني و تاكسي‌سرويس‌ها استفاده شود.

وي افزود: اين طرح از مدتي پيش با همكاري سازمان تاكسي‌راني شهرداري و فرماندهي انتظامي اهواز در حال اجراست و از آغاز هفته جاري نيز تشديد شده و با خودروهايي كه فاقد شرايط لازم باشند به شدت برخورد و اعمال قانون مي‌شود.

مجدمي تصريح كرد: هدف از اين طرح، ايجاد امنيت ترافيكي براي مسافراني است كه در سطح شهر جابه‌جا مي‌شوند. رانندگان خودروهايي كه به عنوان تاكسي در اين كلان‌شهر فعاليت مي‌كنند بايد داراي گواهينامه مجاز رانندگي و بيمه‌نامه بوده و خودرو نيز استاندارد و فاقد نقص فني باشد.

وي گفت: همچنين براي اطمينان مسافران، صلاحيت فردي راننده بررسي و تاييد مي‌شود.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان ادامه داد: با وجود اين كه براي سامان‌دهي ناوگان مسافربري شهري تلاش شده و خودروهاي مسافربر با نصب علايم و تجهيزات و برچسب ويژه و همچنين استفاده از كد مخصوص از ساير خودروها متمايز شده‌اند تا براي شهروندان قابل شناسايي باشند، متاسفانه عده‌اي با عنوان مسافربرهاي شخصي در اهواز فعاليت مي‌كنند كه برخورد با اين خودروها شدت يافته است.

وي تصريح كرد: از كليه شهروندان خواستاريم براي همكاري با اين طرح، بجز اتوبوس، تاكسي و خودروهاي سامان‌دهي شده كه علايم خاص تاكسي شهري را دارا هستند، با ديگر خودروهاي مسافربر رفت‌وآمد نكنند.

مجدمي گفت: همگي خودروهاي مجاز مسافركشي، بررسي شده و داراي صلاحيت جابه‌جايي مسافر در سطح شهر هستند و ممكن است رانندگان خودروهاي فاقد علايم ويژه، گواهينامه، بيمه‌نامه و صلاحيت لازم را نداشته باشند يا خودرو داراي نقص فني بوده و استاندارد نباشد كه در صورت بروز هر گونه حادثه‌اي موجب مشكلاتي براي مسافران شده و بيمه‌ها نيز هيچ هزينه‌اي را تقبل نخواهند كرد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان افزود: استفاده از ناوگان مطمئن عمومي و تاكسي‌هاي سامان‌دهي شده اين امكان را فراهم مِ‌آورد كه به عنوان مثال اگر مسافر وسيله‌اي در تاكسي جا بگذارد، از طريق كد ويژه تاكسي قابل پيگيري باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار