گفتگو کردن کار بسیار تخصصی و دشواری است اما بارها دیده ایم که نه فقط در رادیو یا تلویزیون بلکه حتی در مطبوعات هم به هر که در ابتدای راه است یک سری پرسش داده و از او می خواهندگفتگو بگیرد و نتیجه این هم انبوه گفتگوهایی هستند که حتا یک نکته جذاب در آنها یافت نمی شود. "> موج مثبت می تواند مثبت تر باشد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۲

گفتگو کردن کار بسیار تخصصی و دشواری است اما بارها دیده ایم که نه فقط در رادیو یا تلویزیون بلکه حتی در مطبوعات هم به هر که در ابتدای راه است یک سری پرسش داده و از او می خواهندگفتگو بگیرد و نتیجه این هم انبوه گفتگوهایی هستند که حتا یک نکته جذاب در آنها یافت نمی شود.

شوشان : صدا و سیمای مرکز خوزستان با مدیریت جوان و با انگیزه عمران حیدری چند صباحی است که تکانی به خود داده است. روی آنتن رفتن برنامه های پربیننده نظیرگپ خودمانی، موج مثبت، نیم نگاه و... در این مدت کلید خورده است که می تواند نشانه هایی خوبی برای ایجاد پویایی و تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان و رویکرد انتقادی تر این رسانه مهم باشد. در این میان برنامه رادیویی موج مثبت توانسته است جای خود را در میان شنوندگان پر و پا قرص رادیو مرکز خوزستان باز کند. به طوری که بازخوردهای خوبی را نیز در جامعه استانی بدنبال داشته است. استفاده از مجریان توانمند و مسلط تر به مباحث کارشناسی مطروحه اما در این برنامه می بایست مورد نظر دست اندکاران این برنامه قرار گیرد. اصولا در برنامه گفتگو محور چه در مطبوعات و چه در تلویزیون سخت ترین شکل برقراری ارتباط است. ممکن است مجری یک برنامه گفتگو محور بسیار توانمند باشد و مونولوگ های خوبی هم داشته باشد اما این به معنای آن نیست که همین مجری بتواند دیالوگ های خوبی هم داشته باشد. ضمن اینکه یک گفتگو کننده خیلی خوب می تواند یک مجری خوب نباشد. گفتگو کردن کار بسیار تخصصی و دشواری است اما بارها دیده ایم که نه فقط در رادیو یا تلویزیون بلکه حتی در مطبوعات هم به هر که در ابتدای راه است یک سری پرسش داده و از او می خواهندگفتگو بگیرد و نتیجه این هم انبوه گفتگوهایی هستند که حتا یک نکته جذاب در آنها یافت نمی شود.

همچنین در برنامه های چالشی که با مدیران کل و مسئولان سر و کار دارد استفاده از مجری مرد شایسته تر و ترجیح با مرجحی است. گفتنی است برنامه موج مثبت انعکاس دهنده مشکلات از طریق تلفن یا پیامک به مسولان مربوطه و گفتگو با مسئولان استان در خصوص چگونگی حل مشکلات مطرح شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار