شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۴

روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت : مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز دیروز به خبرگزاری گفته بود: با گذشت بیش از یک ماه از مکاتبه وزارت اقتصاد با بانک عامل (بانک تجارت) برای پذیرفتن ضمانت شهرداری اهواز، هنوز پاسخی به این نامه داده نشده است و درد دل های دیگری که شرح آنها را در صفحه 4 روزنامه امروز می توانید بخوانید و جهت اطاله کلام آنها را تکرار نمی کنیم اما از سوی دیگر ظرف چند روز گذشته معاون اجرایی اتحادیه شركت قطار شهری كشور خواستار سهولت در امر استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و اوراق مشاركت برای حل مشكلات پروژه قطار شهری اصفهان، شیراز و تبریز شد. احمدزاده افزود : در ابتدای سال جاری اختصاص ۲ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مترو تهران و كلانشهرها در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. دبیر و معاون اجرایی اتحادیه شركت قطار شهری كشور در این اظهارات تامل برانگیز بدون ذکر نام کلانشهر اهواز خواستار سهولت در امر استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، اوراق مشاركت و نیز تسریع در امر تامین ناوگان و حل مشكلات موجود مترو اصفهان، شیراز و تبریز شد!

براستی کیست که نداند اهواز به عنوان آلوده ترین شهر جهان نياز مبرم به مترو (حمل و نقل ریلی) دارد. آهنگ رشد بي‌سابقه جمعيت اهواز از يک‌سو و فقدان سامانه حمل‌ و نقل مناسب از سوي ديگر برای جمعيت4/1 ميليون نفري ...

مديران شهري کلانشهر اهواز را بر آن داشت تا از يک دهه قبل اقداماتي را جهت احداث خطوط مترو در دستور کار قرار دهند. اما با توجه به منابع محدود مالی شهرداری اهواز و عدم تامین بودجه سرسام آور احداث مترو و از سویی وجود تحریم های بین المللی و ناکامی در جذب فایناس خارجی توسط شرکت کیسون این پروژه را از زمان بندی خود عقب انداخته است. در حالي‌که بسياري بر اين باورند که کمک به گسترش مترو و توسعه و تکميل آن مصداق عدالت اجتماعي است، بهره‌برداري از اين وسيله بخصوص در اهواز از روند مطلوبي پيروي نکرده است.

همچنین عدم اجرای مصوبه مجلس در اعطای تسهیلات 2 ميليارد توماني با وجود گذشت 3 سال از زمان تصويب اين قانون اجرايي چالش دیگری برای پروژه قطارشهری اهواز لقب گرفته است این در حالی است که تمامي كلانشهرها براي باز شدن گره كور توسعه مترو در شهرهاي خود به اجرايي شدن اين قانون اصرار دارند. مهندس مهدي چمران، رئيس شوراي عالي استان‌ها و رئيس شوراي شهر تهران نیز دیروز در گفتگویی با روزنامه فرهنگ جنوب و ذره بین بدستان بار دیگر به اجرای این قانون تاكيد كرد و گفت :  قانون برداشت مترو از حساب ذخيره ارزي را تا رسيدن به نتيجه پيگيري مي‌کنيم. ببینیم و تعریف کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار