شوشان / منصور محرابی فرد

"> آقای استاندار میراث را تغییر نمی دهند نگهداری می کنند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶

 

شوشان / منصور محرابی فرد

 

در پی دستور شگفت انگیز استاندار خوزستان مبنی بر سفید شدن پل سیاه می توان از این دستور به عنوان یکی از شگفتی های سال های اخیر در دولت دهم نام برد.

آنچه برای من شگفت آور است این است که در دوران استانداری دکتر حجازی ما کمتر با کارهایی شگفت آور و گاها غیر منطقی روبرو بوده ایم.

دکتر حجازی در این چند ساله بارها و بارها مورد انتقاد شدید مطبوعات در رابطه با میراث فرهنگی و یا فرهنگستان علاالدین و تخریب علی ابن مهزیار و بسیار موارد دیگر بوده اما دستوری که از چند روز پیش در صدر اخبار آمده مبنی بر پایان دادن به عمر چندین ساله یک نماد در خوزستان و بخصوص در اهواز بیش از انتقاد همه را وادار به تعجب نموده است.

پل سیاه را به رنگ سفید کردن، آنچنان که پایان یک زندگی با یک نام بود که استاندار محترم به اتمام آن دست زده.

سوال ما این است آیا استاندار خود اینچنین تصمیمی گرفته است؟ و سوال دیگر اینکه من بعد نام پل سیاه به چه نامی تغییر می کند؟و آقای استاندار آیا به کسانی که از ما می پرسند پل سیاه کدام است می توانیم پل سفید را نشان دهیم؟

اما ترس بیشتری هم داریم و آن اینکه این جریان به نمادهای دیگری هم سرایت نماید و مثلا چهار شیر را سه شیر نماید. و یا ۵ نخل را ۴ شیر کند! و اینچنین گمان کند که چون قدرت در دست اوست می تواند هر عملی و تغییری را مسبب شود؟

بدون تردید این اخبار برای یک اثر تاریخی با قدمتی که بر آن بنا شده خود و اثری که بر ذهن مردم داشته جای بسی تعجب دارد. رابطه ای منطقی نمی توان بین این اثر تاریخی(پل سیاه) و نوع رنگی که قرار است بر آن زده شود ایحاد نمود. باید به استاندار محترم خوزستان گفت جناب دکتر سید جعفر حجازی: میراث را تغییر نمی دهند نگهداری می کنند.

و در پایان این اطمینان را به استاندار محترم خواهیم داد این کار شما از نمونه کارهایی است که به محض اتمام دوره ی استانداری شما تغییر خواهد نمود و به نام و رنگ قبلی اش باز خواهد گشت، چه بهتر است کاری که دوباره کاری خواهد داشت را اجرا نکنید.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار