از نظر بنده محمود احمدی نژاد با تصویب طرح های متعدد عمرانی و زیرساختی درخوزستان ، دین خود را به مردم این خطه ادا کرد. هرچند ازنظراو خدمت به مردم خوزستان تمامی ندارد

"> رییس جمهوری، دین خود را به مردم خوزستان ادا کرد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷

از نظر بنده محمود احمدی نژاد با تصویب طرح های متعدد عمرانی و زیرساختی درخوزستان ، دین خود را به مردم این خطه ادا کرد. هرچند ازنظراو خدمت به مردم خوزستان تمامی ندارد

شوشان : رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت نهم و دهم را دراستان رضایتبخش ارزیابی کرد و گفت : ازنظربنده محمود احمدی نژاد با تصویب طرح های متعدد عمرانی و زیرساختی درخوزستان ، دین خود را به مردم این خطه ادا کرد. هرچند ازنظراو خدمت به مردم خوزستان تمامی ندارد

به گزارش شوشان به نقل از ایرنا، سید شکر خدا موسوی اسلامی اظهار داشت: درجریان سفرنیم روزی اخیر رییس جمهوری به اهواز باپیگیری استاندار خوزستان و تلاش های نماینده ولی فقیه ،مصوبات خوبی برای به جریان افتادن برخی طرح های مهم صورت گرفت .

وی افزود: درآستانه این سفررییس جمهوری و نیز درجریان آن 14دستور از رییس جمهوری برای حل مشکلات استان خوزستان گرفتیم.

رییس مجمع نمایندگان استان بااشاره به برگزاری جلسه 20 روز پیش مجمع نمایندگان با رییس جمهوری درتهران برای بررسی و حل مسایل استان خوزستان گفت : رییس جمهوری دراین جلسه دستور شهرستان شدن حمیدیه وکوت عبدالله ( شهرستان کارون ) را صادر کردند . درصورت شهرستان شدن ، اهالی این مناطق می توانند فرمانداروتشکیلات اداری خاص خودشان را داشته باشند وبه این ترتیب خود مسوول پیگیری مشکلات و رفع محرومیت آنجا می شوند .

وی گفت: مردم هم واقعا چیزی غیر از رفع محرومیت نمی خواهند. این مناطق بسیار گسترده و پرجمعیت و دارای مشکلات عدیده عمرانی است که نیاز به رسیدگی دارد. با شهرستان شدن این منطقه و تخصیص اعتبار خاص به آن ،بهترمی توان براین مشکلات فایق آمد.

وی یکی دیگر از دستورات رییس جمهوری را تبدیل غیزانیه به بخش عنوان کرد.

شکرخدا موسوی گفت: ساکنان مسیر جاده ماهشهر حدفاصل برومی با وجود 700تا 800حلقه چاه نفت درمنطقه ، هنوز ازنعمت گاز شهری بی بهره اند ، با پیگیری هایی که کرده ایم مقررگردید به ساکنان این منطقه گازشهری بدهندوکارها دردست اتمام است.

وی دستور دیگر رییس جمهوری را فعال شدن شورای راهبردی توسعه استان عنوان کرد و گفت: تاسیس این شورا در سفر سوم رییس جمهوری به خوزستان به تصویب رسید . قرار شد این شورا به ریاست خود احمدی نژاد وحضور استاندار وهشت وزیر اقتصادی عضو، نماینده ولی فقیه، و رییس مجمع نمایندگان برای پیگیری مسایل و مشکلات استان خوزستان تشکیل جلسه دهد .

وی ادامه داد :متاسفانه از سفر سوم تا کنون این شورا صرفا یک بار تشکیل گردید که به گفته استاندار خوزستان منشا برکات بسیاری برای استان شد اما ادامه پیدا نکرد .

به گفته موسوی ،رییس جمهوری برای ادامه نشست های این شورا به معاون اول خود دستور دادند که با حضور خودجلسات را تشکیل دهند که گام بزرگی برای رفع مشکلات استان خوزستان خواهد بود.

*900میلیارد ریال اعتبارازمحل فروش اوراق مشارکت برای فاضلاب اهواز

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان ازموافقت رییس جمهوری برای اختصاص 900 میلیارد ریال اعتبار ازمحل فروش اوراق مشارکت برای احداث شبکه فاضلاب شهری اهوازکه از مصوبات سفر سوم هیات دولت به خوزستان بوده و بر زمین مانده بود ،خبر داد.

موسوی گفت: بخشی از این اعتبار برای فاضلاب ملاشیه،کوت عبدالله ،شیبان و زرگان و ...است. رییس جمهوری به معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری دستورلازم را دراین خصوص دادند.

وی ادامه داد : این اعتبار مربوط به مرحله اول احداث شبکه فاضلاب است که متاسفانه دراین مرحله به فاضلاب اهواز اعتباری داده نشد وکسی هم پیگیری نکرد. به همین خاطر عملیات اجرایی طرح مسکوت ماند . با پیگیری که انجام دادیم رییس جمهوری دستورات لازم برای تامین اعتبار صادر کردند.

*2هزارمیلیارد ریال کمک اعتباری از محل فروش سهام فولاد به قطارشهری اهواز

رییس مجمع نمایندگان اهواز همچنین از دستور رییس جمهوری برای اختصاص دوهزارمیلیارد ریال اعتبار برای ادامه طرح احداث قطارشهری اهواز از محل فروش سهام شرکت فولاد خوزستان خبرداد.

موسوی با اشاره به بازدید اخیر رییس جمهور از پروژه قطار شهری اهواز گفت: دراین بازدید دکتر احمدی نژآد از حجم کار انجام شده با توجه به شرایط اقلیمی وآب وخاک استان ابراز رضایت کردند.

رییس جمهور با توجه به توضیحات استاندار خوزستان و پیگیری مجمع نمایندگان قول تامین اعتبار احداث خط اول متروی اهواز تا مسیر بقایی را دراین سفر دادند.

وی با بیان اینکه تا کنون 240دوهزارو 400 میلیاردریال برای این طرح هزینه شده ،گفت: رییس جمهوری قول مساعد دادند که درمدت باقی مانده از عمر دولت دهم اعتبار لازم را تامین کنند.

وی همچنین از دستور احمدی نژاد برای تامین اعتبار احداث و ترمیم پنج محور حادثه خیز خوزستان ازجمله محور ایذه به باغملک و استان چهارمحال بختیاری ، اهواز به سوسنگرد و بستان، همچنین مسیر ماهشهر به بندر دیلم -هندیجان و رامهرمز به اهواز وماهشهر به آبادان خبر داد .

موسوی گفت : براساس این دستور از محل فروش سهام فولاد پنج هزارمیلیارد ریال برای رفع حادثه خیزی این راهها تامین اعتبار می شود .رییس جمهوری دراین زمینه دستورات لازم را به وزیر راه ، مسکن و شهرسازی و به محرابیان مسوول طرحهای مهر ماندگار دراین خصوص دادند.

رییس مجمع نمایندگان مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری دربحث توسعه کشاورزی استان خوزستان نیزبرای ارائه تهسیلات بانکی به بنگاههای تولیدی کشاورزی دستور مساعد دادند.

شکرخدا موسوی یکی دیگر از دستورات مساعد رییس جمهوری به خوزستان برقراری مجدد وپرداخت 25درصد ضریب افزایش حقوق کارمندان دولت (مربوط به بدی اب و هوا ومناطق مرزی ) عنوان کرد .

موسوی گفت: این ضریب در سال جاری متاسفانه پس از اعمال برای کارمندان دولت پس گرفته شدوبراساس دستور رییس جمهوری ازفروردین ماه 92به کارمندان دولت دراستان پرداخت می شود.

موسوی درمجموع خدمات دولت احمدی نژاد را درخوزستان مثبت ارزیابی کرد و گفت : در دولت های نهم ودهم خدمات خوبی دربخش های مختلف به استان خوزستان داده شده است . دراین مدت پروژه های نیمه کاره از دوره های قبل به سرانجام رسید و دراکثر بخش ها اعم از صنعت کشاورزی ،انرژی ،صنایع دستی وحوزه های مختلف اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است .

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: درنتیجه توجهات دولت رتبه آموزشی این استان از 25به رتبه 9 ارتقا یافت که مایه افتخار است .

موسوی ادامه داد: ازدید من دولت نهم و دهم درخوزستان خوب کار کرده است . منصفانه نیست اینکه بگوییم کار نشده یا کم کار شده است .دولت درحدتوان وامکانات خود کار کرده است،ولی این اقدامات کافی نیست زیرا دراستان خوزستان کار انجام نشده زیادی داریم تا بتوانیم فاصله عقب ماندگی استان خوزستان را با استانهای همتراز کم کنیم.البته این فاصله مربوط به امروز ودیروز نیست بلکه در طی سی واندی سال به وجود آمده است.

رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد این مجمع پرداخت و گفت: نخستین اقدام ما دراین زمینه تلاش برای ایجاد یک اجماع کلی بین نمایندگان استان خوزستان وهمسو کردن تلاش ها در راستای تحقق منافع ومطالبات استان بود. دراین مسیر تا حدی موفق شدیم.

وی دراین راستا به جلسه خصوصی اخیرمجمع نمایندگان با رییس مجلس اشاره کرد و گفت: دو ماه پیش نشستی با رییس مجلس پیرامون وضعیت عقب ماندگی استان داشتیم .دراین نشست تاکید کردیم که برای رفع عقب ماندگی استان خوزستان نسبت به 5استان همترازآن درکشور باید فکری اساسی شود.خوزستان بااستانهای همتراز خود(فارس،اصفهان ، آذربایجان شرقی، البرز وخراسان رضوی) فاصله بسیار دارد. این فاصله به اندازه 30تا40سال توسعه و عمران است بعلاوه این استانها هیچ کدام ، همه ظرفیت های استان خوزستان را به صورت یکسان ندارند.خوزستان مثل کشتی نوح است هرنعمتی که خداوند افریده قسمتی ازآن را در خوزستان قرار داده است.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان درمجلس شورای اسلامی گفت : دراین راستا پیشنهاد دادیم که تیم ویژه ای به خوزستان اعزام شود تا ظرفیت های تمام شهرها ی استان خوزستان را به لحاظ مسائل توسعه ای بررسی کنند.

موسوی افزود: این پیشنهاد به تصویب رسید ومقررگردید تیم عملیاتی ویژه ای با محوریت مرکز پژوهش های مجلس وپنج کمیسیون مهم مجلس (انرژی ،کشاورزی ،صنعت، برنامه و بودجه و فرهنگی) از استان خوزستان بازدید کنند وهرکمیسیون نماینده ای غیر خوزستانی را درترکیب این هیات داشته باشد و درهر شهر در معیت نماینده شهرونماینده استاندار خوزستان علت عقب ماندگی بررسی و راهکار بدهند.

شکرخدا موسوی اقدام دیگر مجمع نمایندگان استان خوزستان را برگزاری جلسه ویژه با وزیرنیرو درمهرماه گذشته دراهواز عنوان کرد و افزود: یکی از کارهای مهم دیگراین بود که با توجه به مشکلات خشکسالی و مطالبات مردم ،وزیر نیرو را به استان خوزستان دعوت کردیم .

وی افزود: در جلسه ای که با حضور مسوولان استان ن و وزیرنیرو دراهواز برگزارشد مسایل و مشکلات دو طرح بزرگ آبرسانی جنوب غرب و شمال شرق استان و انتقال آب کارون به دشت ایذه و باغملک و ماهشهر، رامهرمز و هفتگل مورد بررسی قرارگرفت .

این نماینده مردم اهواز افزود: براساس این پیگیریها و موافقت هایی که حاصل شد قرارداد احداث تونل پنج کیلومتری دو منظوره (راه و نیرو) در ایذه منعقد و درحال انجام است . بودجه اجرای این طرح درسفر هیات دولت به خوزستان به تصویب رسیده بود .

شکرخدا موسوی افزود: در سفراخیر رییس جمهوری به خوزستان ، استانداراین استان دستور مجددی ازرییس جمهوری اخذ و وزیرنیرو نیز قول انجام کار را داد وطرح هم اکنون در مرحله برگزاری مناقصه محدود است.

* وزیر کشاورزی را به خوزستان دعوت خواهیم کرد

موسوی هرچند اعلام کرد که درآینده نزدیک ازوزیر جهاد کشاورزی برای بازدید از خوزستان دعوت بعمل خواهیم آورد اما گله کرد که چرا وزیری که خود خوزستانی است با گذشت حدود دو سال از انتصابش تا کنون یک سفر رسمی به استان خوزستان نداشته است.

وی گفت: این کم توجهی بسیار ناراحت کننده است ،ایشان می بایست حداقل یک سفر رسمی به استان خوزستان می داشت و با تخصیص اعتبار و بررسی طرح ها دل کشاورزان استان خوزستان را شاد می کرد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار