در حالی که مسئولان اداره هواشناسی آب و هوای خوزستان را در روزهای آینده بدون باران پیش بینی کرده بودند در شهرهای شمالی استان نم‌نم باران وضعیت جوی را متحول کرد. "> برخلاف پیش بینی‌ها//باران خوزستانی‌ها را غافلگیر کرد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹

در حالی که مسئولان اداره هواشناسی آب و هوای خوزستان را در روزهای آینده بدون باران پیش بینی کرده بودند در شهرهای شمالی استان نم‌نم باران وضعیت جوی را متحول کرد.

به گزارش شوشان به نقل از فارس، بارش نم‌نم باران در شهرهای استان به ویژه شوشتر، گتوند و حوالی شهرستان مسجدسلیمان باعث شده است تا ترنم بهاری در این مناطق حال و هوای شهرها را تغییر دهد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در سطح زمین به شکل موقتی جریانات جنوبی و مرطوب شده است و باعث ابرناکی در آسمان استان شده است.

مسعود دهملایی خاطر نشان کرد: کماکان زبانه پرفشار شمالی بر روی استان قرار دارد و در لایه میانی جو نیز خط ناپایدار ضعیفی شکل گرفته که باعث رگبارهایی به شکل پراکنده در استان خواهد شد.

وی تاکید کرد: آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، همراه با رگبارهای پراکنده به ویژه در ارتفاعات و گاهی توام با وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

دهملایی افزود: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری و احتمال رگبار خفیف و پراکنده جهت باد، غربی تا جنوب غربی سرعت باد، 15 تا 25 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته شوش و رامهرمز با 22 درجه سانتیگراد و ایذه و دهدز با 4.1 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

مدیر کل هواشناسی خوزستان درباره شرایط دمایی شهرستان اهواز در 24 ساعت آینده تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 19 و حداقل به 11 درجه سانتیگراد خواهد رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار