اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان برای دکلی که 37 میلیون دلار خریداری شده و 7 میلیون دلار هزینه نگهداری آن شده است، حدود 4 تا 5 میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده‌اند
 بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به بررسی پرونده دکل نفتی گمشده در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: دو پرونده دکل گمشده نفتی در کمیسیون باز شده است که در مورد پرونده دکل فورچونا هیچ دکلی خریداری نشد و تنها موضوع محدود به زد و بند پشت پرده و پرداخت 78 میلیون دلار بدون هیچ ضمانت و سندی به یک شرکت واسطه بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس، با بیان اینکه "اسامی شرکت واسطه و خریداران در پرونده کمیسیون اصل 90 موجود است"، افزود: تا زمانی که حکم قضایی مشخص نشود نمی‌توان اسامی افراد را منتشر کرد. امیدواریم که قوه قضاییه سریعتر به این پرونده رسیدگی و احکام افراد متخلف را صادر کند.

پارسایی با بیان اینکه "در سال 2007 دولت وقت یک دکل منهدم شده در طوفان کاترینای مکزیک را خریداری و برای نگهداری و ترمیم به سواحل شارجه منتقل کرد"، ادامه داد: تاکنون بالغ بر 7 میلیون دلار هزینه نگهداری این دکل شده است و اخیراً شرکت نگهدارنده در مکاتبه با مقامات کشور اظهار داشته که دکل در حال نابودی است و اگر انتقال نیابد قطعاً غرق می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کارشناسان برای دکلی که 37 میلیون دلار خریداری شده و 7 میلیون دلار هزینه نگهداری آن شده است، حدود 4 تا 5 میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه "بخشی از  750 میلیون دلار درآمد نفتی دولت گذشته در این زمینه‌ها به هدر رفته است"، تصریح کرد: پرونده این دکل نیز در کمیسیون اصل 90 باز است و اگر دیده شود که رسیدگی به پرونده های کلان فساد اقتصادی به ویژه دو دکل نفتی دچار گذشت زمان شده است، کمیسیون اصل 90 از وزارت نفت گزارش می خواهد و اسامی این افراد را منتشر می کند.
برچسب ها: دکل ، نفتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار