مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با صدور حکمی ضمن تقدير از زحمات حيدر بهمني، حمیدرضا گلپایگانی را به عنوان سرپرست شرکت ملی حفاری ایران منصوب کرد.این خبری بود که روز چهارشنبه هفته گذشته و در آستانه روز اربعین حسینی بر روی تلکس خبری خبرگزاری های کشوری رفت. "> تداوم برکناری های شتابزده در کشور // این بار حفار مرد ایران !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۸

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با صدور حکمی ضمن تقدير از زحمات حيدر بهمني، حمیدرضا گلپایگانی را به عنوان سرپرست شرکت ملی حفاری ایران منصوب کرد.این خبری بود که روز چهارشنبه هفته گذشته و در آستانه روز اربعین حسینی بر روی تلکس خبری خبرگزاری های کشوری رفت.

علیرغم اینکه حدود 2 ماه پیش و با درخواست 18 نماینده مجلس خوزستان و تایید خدمات ارزنده بهمنی توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قرار شد این مدیر سختکوش برای 2 سال دیگر در راس شرکت بزرگ ملی حفاری ایران باقی بماند. اما به یکباره قرعه تصمیمات آنی و شتابزده به نام حفار مرد بزرگ ایران رقم خورد. تا این مدیرعامل کارکشته جای خود را به معاون خود مهندس حمیدرضا گلپایگانی بدهد.

در خصوص برکناری حیدر بهمنی شایعات گوناگونی به گوش می رسد. ناظران و تحلیلگران حوزه نفت و انرژی پخش مستند زندگینامه بهمنی از شبکه دو سیما همزمان با روز ملی حفاری و همچنین دفاع تمام قد دکتر مقتدایی استاندار اسبق خوزستان در نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران که بهمنی را پدر حفاری ایران لقب داده بود را از برخی از دلایل این تصمیم می دانند.

سال گذشته همچنین قبل از آغاز جشنواره شهید رجایی ، نام حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و مدیر تیم مهار چاه 24 نفت شهر که سال گذشته موفق به مهار آتش این چاه شده بود از لیست 21 نفره مدیران برتر دولتی حذف شد. برخی رسانه ها ابهاماتی را در ارتباط با مدرک تحصیلی وی مطرح کردند. گفتنی است عملکرد بهمنی در آیین سالگرد تاسیس این شرکت در دیماه سال جاری از سوی احمدقلعه بانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود.

احمد قلعه بانی انتقاداتی را در زمینه عقب افتادگی شرکت ملی حفاری در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی و ... مطرح کرده بود. حیدر بهمنی از مدیریت شرکت ملی حقاری کنار رفت تا این شرکت ادامه کار بدون حضور وی را نیز تجربه کند.حيدر بهمني طي 2 دوره از سال‌هاي 76 تا 81 و پس از آن از بهمن‌ماه 84 تا ديماه 91 مديريت شركت ملي‌حفاري ايران را به عهده داشت. همچنین حميدرضا گلپایگانی كه پيش از اين معاون مديرعامل در امور فني و مهندسي بود،هم‌اكنون به عنوان سرپرست شركت ملي حفاري منصوب شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار