اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
صالح البوغبیش

در این مقوله ی کوتاه سعی در پاسخ به این سوال که " چرا و چگونه متولیان شهرستان شادگان ارتباط بین جوانان و طبیعت اقتصادی منطقه را نادیده گرفته نسبت به آن بی توجه هستند ؟"

مشکلی که جوانان شادگان اکنون با آن مواجه هستند ؛ از ابعاد گوناگون تابع شرایط محیطی و فرهنگ اجتماعی _ اقتصادی منطقه و نبود ارتباط بین این دو عامل است.

شهرستان شادگان با داشتن شرایط ویژه و استثنایی زیست محیطی و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد از فرصت های بی نظیر در زمینه های کشاورزی ، دامپروری ، صیادی ، پرورش طیور ، آبزیان و... برخوردار است ؛ لیکن تاکنون نسبت به موارد بالا، کار علمی و تحقیقاتی به صورت اساس  انجام نگرفته است. شادگان همچنان از لحاظ بیکاری جز اولین شهرهای استان به شمار می رود.

کم توجهی به پتانسیل جوان ناشی از عدم آگاهی و شناخت دقیق استعداد جوانان و فرصت های بالقوه ی این سرزمین غنی ازیک سو و ازجهت دیگر  فرهنگ اجتماعی _ اقتصادی است.

عامل سوم و با اهمیت ، آموزش و نگرش متولیان این شهرستان را در طول سال های گذشته را نباید به فراموشی سپرد .

راه حل ارتقاء نگرش ، آموزش ، تمهیدات لازم جهت ساختن یک جامعه مولد و خارج ساختن استرس و اضطراب از قشر جوان ، که در تمام جوامع جهانی به آن بعنوان سرمایه نگریسته می شود ؛مهم و باید در خور توجه مسئولین باشد.

در این زمینه شورای کار ، شورای جوان یا هرنام  دیگر تا چه اندازه به وظایف خود ،که مطمننا از اساسی ترین و راهبردی ترین شوراها در نظام اقتصادی پویا به شمار می رود ، درست عمل کرده است ؟

امروزه نظام سرمایه داری با تعدیل و حذف ابعاد منفی نگرش به بعد انسانی و راه اندازی مدیریت رفتاری و روابط انسانی در اکثر جوامع منجر به پیشرفت جوامع در زمینه های علمی ، فنی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی شده است.

مسئولین شادگان باید بدانند که تنها راه برون رفت شادگان از این وضعیت اسف بار اقتصادی شناخت دقیق عوامل طبیعی و انسانی و چگونگی ایجاد ارتباط دقیق بین این دو عامل اساسی است .

برگزاری سمینارهای شناخت طبیعت اقتصادی شادگان ، چگونگی و اهمیت تفکر اقتصادی ، چگونه مولد باشیم ؛یا دعوت از انسان های موفق در عرصه اقتصادی طبیعت مشابه شادگان می تواند در دراز مدت بازخورد خود را نشان دهد .

تقویت تفکر صحیح همراه با منطق و تقویت انگیزه ی مقاومت در برابر شرایط سخت کنونی حائز اهمیت است ؛نباید اجازه بدهیم جوانان ما از منطقه و زیست بوم خود دچاریاس و نا امیدی شوند ؛لهذا باید مراقب باشیم که جوانان مستعد و صاحب اندیشه را از منطقه دلزده نشوند ؛چرا که این امر به منزله گیر افتادن در منجلاب پسروی و فرار اندیشه های نو و فکر خلاق خواهد بود .


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار