رییس سازمان حج و زیارت کشور در محل شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خوزستان در اهواز میهمان جمعی از نخبگان و برگزیدگان بود. "> عمره دریایی و زیارت کوتاه مدت کربلا
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۹

رییس سازمان حج و زیارت کشور در محل شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خوزستان در اهواز میهمان جمعی از نخبگان و برگزیدگان بود.

به گزارش خبرنگار شوشان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمد موسوی گفت : هدف ما از سفر به استان خوزستان بدرقه زائران حسینی اربعین و همچنین بازدید از پایانه های مرزی شلمچه و چزابه است که متاسفانه وضعیت گذرگاه شلمچه و امکانات اولیه موجود در آن زیبنده جایگاه و شان زائران عتبات عالیات نیست و انتظار می رود مدیران استان با همت بلند خود این وضع را سامان دهند.

موسوی اظهار داشت: اگر به فضای حاکم بر روابط سیاسی با کشور میزبان بیندازیم احتمال می رفت ما امسال بدترین حج تاریخ جمهوری اسلامی را داشته باشیم اما با توکل به خداوند متعال و بهره جستن از ظرفیت های دیپلماسی بومی و سازنده که مبتنی بر عزت و حکمت است توانستیم بهترین حج تمتع را طی سال های جاری برگزار نماییم که با مطالعه دستاوردها می توان به شاخص های برجسته حج امسال پی برد.

ریاست سازمان حج و زیارت با تبیین دو راهکار و پیشنهاد جدید در زمینه اعزام زائر به عتبات و سرزمین وحی افزود: اجرای تورها و سفرهای کم هزینه و کوتاه مدت (سه روزه) برای استان خوزستان باتوجه به تعطیلی پنج شنبه ها بخصوص جهت سفر کارمندان به کربلای معلی و همچنین سفره حج عمره از طریق مرز دریایی آب های بین المللی خلیج فارس از طریق گذرگاه های آبادان و بندر امام به مقصد بندر دمام عربستان طرح های موثر و جدیدی است که در صورت همکاری مسئولان استان و سرمایه گذاری آنان در این خصوص، سازمان از رهگذر رایزنی با هیات دولت و گفتگو با مقامات کشورهای میزبان آماده اجرایی کردن آنهاست .

برنامه ریزی جهت عملیاتی ساختن عمره دریایی می تواند در سال های آتی باعث افزایش سهمیه عمره گزاران استان خوزستان گردد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار