شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸

اختصاصی شوشان : امسال در بحث مشاغل خانگی برای 20 هزار نفر وامی با سقف 5 میلیون تومان تعیین شد.

معاون اشتغال اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گفت : تعهد اشتغال در سال 91 ، 131 هزار و 422 نفر بوده که در 9 ماهه گذشته قریب به 72 هزار و 825 نفرآن تحقق یافته است که از این میان 19 هزار و 533 نفر (8/26 ) نفر آن زن و 53 هزار و 292 نفر (2/73) آن مرد بوده اند .

حسین نظری در ادامه گفت : عمده تحقق اشتغال در سال گذشته در زمینه خدمات و کشاورزی بوده است . و ما امیدواریم که تا پایان سال به مانند سال گذشته کل تعهد و حتی بیشتر ازآن محقق شود .

نظری در ادامه از فعالیت های کاریابی ها سخن به میان آورد و گفت :در 32 کاریابی فعال استان در 9 ماه امسال 21 هزار و 500 نفر ثبت نام کردند که تا کنون توسط بنگاه ها 7 هزار و 700 و 29 فرصت شغلی ایجاد شده است .

معاون اشتغال اداره تعاون ،کار و رفاه استان در ادامه توصیه هایی نمود و از افراد خواست که قبل از انتخاب رشته دانشگاهی خود، بازار کار را بسنجند . او گفت در حال حاضر بیش از 62 درصد افراد ثبت نام شده در کاریابی ها فارغ التحصیلان دانشگاهی ، 25 درصد دیپلم به بالا و ماباقی زیر دیپلم هستند.درحالی که 15 سال پیش آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی در کاریابی ها 3 الی 4 درصد بود .در بحث انتخاب رشته تحصیلی ابتدا علاقه شرط است و سپس برآورد واقعی از رشته خود در بازار کار . افراد نباید رشته ای را انتخاب کنند که فقط امید به استخدام آن باشد . برخلاف باور عده ای اداره کار وظیفه ایجاد شغل ندارد و فقط موظف به هدایت و تکمیل ظرفیت های موجود کار در جامعه و تدوین و ارائه راهکار برای رفع بیکاری است. از ابتدای کارباید هدف تعیین شود سال گذشته دورهای کار آفرینی توسط اداره برگزار شد هدف از برگزاری این دوره ها هم این بود که فرد ابتدا توانایی های خود را بسنجد و با برآوردی معقولانه از امکانات و نیازهای جامعه دست به ایجاد شغل بزند.

حسین نظری گفت :امسال در بحث مشاغل خانگی برای 20 هزار نفر وامی با سقف 5 میلیون تومان تعیین شد.کل مبلغ اختصاص داده شده برای این مبحث 100 میلیارد تومان می باشد( مشاغل خانگی به تمام مشاغلی می گویند که نیاز به فضای کارگاهی نداشته و در همان محیط خانه قابل انجام شدن باشد مانند خیاطی ).

امسال همچنین 70 میلیارد تومان برای خود اشتغالی در نظر گرفته شده که سقف وام پرداختنی آن 10 میلیون تومان خواهد بود .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار