معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان گفت: شوراهای دانش آموزی نمادی از دانش آموز باوری و دانش آموز محوری هستند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی دهکردی در نوزدهمین انتخابات شوراهای دانش آموزی، اظهار کرد: تفاوت بارز میان جوامع توسعه یافته و توسعه نیافته، مسئولیت پذیری است و دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی می توانند مفاهیمی چون مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی، تعامل و برنامه ریزی را آموزش ببینند.
معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تمرین « کارگروهی» در شوراهای دانش آموزی خاطر نشان کرد: کار گروهی خرد جمعی ، عمل گرایی، نقد پذیری و صبر را در دانش آموزان تقویت می کند و دانش آموزانی توسعه یافته را به جامعه تحویل می دهد.
وی در عین با تاکید بر لزوم « قانون مداری» اعضای شوراهای دانش آموزی، افزود: اعضای شوراهای دانش آموزی باید با تفکر قانون مداری تربیت شوند و مطالبات دانش آموزی را از مجراهای قانونی مورد پیگیری قرار دهند.
رفیعی پیروی از عنصر «عقلانیت ومنطق» را لازم و ضروری دانست و گفت: یکی از وظایف مهم در مجموعه تعلیم و تربیت کشور، انتشار عقلانیت و منطق در دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اسلامی است و باید سعی شود تا با تمرین این واژه ها در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های دانش آموزی، زمینه «خود کنترلی» در جوانان و نوجوانان فراهم شود.
وی همچنین گفت: شوراهای دانش آموزی بسترهایی برای شکل گیری مجلس دانش آموزی هستند و دانش آموزانی که در این شوراها حضور دارند، می توانند در انتخابات مجلس دانش آموزی شرکت کنند و در تصمیمات مهم دانش آموزی در سطح کشور سهیم باشند.
رفیعی با اظهار اینکه دانش آموزان از پایه چهارم ابتدایی می توانند عضو شوراهای دانش آموزی شوند ،گفت: امروز که مصادف است با سوم آبان ماه 95، انتخابات شوراهای دانش آموزی در تمام مدارس خوزستان، و با تبلیغات یه هفته ای کاندیداهای دانش آموز، به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و در نهایت 9 دانش آموز از هر مدرسه به عنوان نماینده دانش آموزان برگزیده می شوند و به مدت یکسال به عضویت شورای دانش آموزی آن مدرسه در می آیند.