شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: تاکنون 140 ایستگاه مطالعه در خوزستان راه اندازی شده است.

لفته منصوری اظهار کرد: ایستگاه مطالعه از جمله طرح هایی است که با ایجاد امکان مطالعه در هر جا و هر مکان در کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان به عنوان استان پیشرو تاکنون 140 باکس تهیه نموده، افزود:  برای هر باکس کتاب در طول سال 270 هزار جلد کتاب پیش بینی شده است.

منصوری هزینه نگهداری و به روز رسانی این ایستگاهها را سالانه قریب به 50 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این طرح باهدف ارتقا سطح مطالعه از طریق استفاده از وقت های اضافه و تلف شده شهروندان در محل هایی که ناچار به انتظار هستند مانند سالن انتظار راه آهن؛ فرودگاه ها و پایانه های مسافربری برون شهری ، اجرا می شود.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در استان خوزستان ازدستگاههای اجرایی استان خواست نهاد کتابخانه های عمومی را دراجرای این طرح کمک کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان افزود:در 25 شهرستان استان 163 کتابخانه عمومی فعال هستند  و میزان استفاده شهروندان از این فضاها  بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 691 هزار و 454 عنوان کتاب در کتابخانه‌ های عمومی استان وجود دارند، گفت: به ازای هر 100 نفر خوزستانی 37 جلد کتاب در کتابخانه‌ های عمومی وجود  دارد.

منصوری تصریح کرد: در دولت نهم و دهم به مباحث فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی توجه بسیار زیادی شده و خوزستان در این بخش رشد مطلوبی داشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار