اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت:میزان بارش در کشور ما نسبت به سرانه جهانی پایین تر است،اما نباید این امر مانع تولید بهینه روغن خوراکی شود.
علی بختیار درگفت  وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره  تبدیل محصولا ت کشاورزی به  فرآورده های غذایی، گفت: زنجیره ابتدایی تا انتهای تبدیل محصولات کشاورزی  به محصولات غذایی  برای عرضه داخلی و خارجی نیازمند برنامه ریزی عملیاتی  و توسعه محور است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی یکی از سیاست های اصلی نظام  است،تصریح کرد:خودکفایی درمحصولات کشاورزی استراتژیک  و غذایی نباید برمبنای صرفه اقتصادی عملیاتی شود؛زیرا نیازهای خوراکی و غذایی کشور بهتر است در شرایط  خودکفایی تامین شود.

وی بابیان اینکه کشت فراسرزمینی برای کشت برخی اقلام از محصولات کشاورزی از جمله دانه های روغنی می تواند برای ما امری مناسب تلقی شود،ادامه داد:بهتر است برای تولید دانه های روغنی و محصولاتی که نیاز به منابع آبی بالا دارند،روی به کشت های  برون مرزی  و به اصطلاح  فرا سرزمینی آوریم.

بختیار افزود:کشت فراسرزمینی در خارج از کشور برای کشت دانه های روغنی امری مناسب تلقی می شود زیرا میزان بارش در کشور ما نسبت به سرانه جهانی پایین تر است،اما این موضوع نباید کشور را به سمت واردات روغن  سوق دهد،زیرا خودکفایی در محصولات غذایی برای ما امری حیاتی به شمار می آید.

عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه ما باید برحسب ضرورت خودکفایی در مواد غذایی با جدیت برمحورهای توسعه صنایع غذایی ورودکنیم ،یادآورشد:صنایع غذایی باید مکمل صنعت کشاورزی باشد،بنابراین این مهم نیازمند یک برنامه ریزی جامع ومدون  است.
برچسب ها: کشت ، فراسرزمینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار