اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان، حمید سیلاوی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اعلام کرد: اتباع خارجی جهت اعزام به زیارت اربعین حسینی در سال 95 می توانند با تهیه دفترچه سفر در این همایش عظیم مسلمانان حضور یابند.

وی اعلام کرد اتباع خارجی دارنده کارت آمایش، کارت هویت، دفترچه پناهندگی و یا دفترچه اقامت صادره معتبر از مراجع قانونی در جمهوری اسلامی ایران، می توانند برابر شیوه نامه تعیین شده، نسبت به ثبت نام برای شرکت در مراسم عظیم راهپیمایی اربعین حسینی اقدام نمایند.

حمید سیلاوی افزود : با توجه به تصمیمات ستاد اربعین استان خوزستان و کشور و هماهنگی لازم با دولت عراق، اتباع خارجی دارای کارت آمایش، کارت هویت، دفترچه پناهندگی و یا دفترچه اقامت می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی و یا در استان های فاقد دفاتر کفالت با مراجعه به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی نسبت به ثبت نام و انجام مراحل قانونی و سپس صدور و دریافت دفترچه سفر اقدام نمایند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان گفت: مهلت ثبت نام در این طرح از تاریخ 2/8/95 لغایت 13/8/95 می باشدکه لازم است متقاضیان در مهلت تعیین شده حضور یابند . وی درخصوص هزینه های انجام مراحل اداری و قانونی سفر اعلام داشت: مبالغ پرداختی شامل 350 هزار ریال بابت صدور دفترچه سفر، 240 هزار ریال بابت بیمه و خدمات و 40 دلار جهت صدور روادید می باشد و بجز این موارد هیچ گونه هزینه دیگری برای ثبت نام دریافت نخواهد شد.

سیلاوی عنوان کرد: مرز خروجی و ورودی برای اتباع خارجی طبق مصوبه ستاد اربعین کشور و استان خوزستان، مرز شلمچه تعیین شده است و اتباع خارجی بعد از دریافت دفترچه سفر می بایست به این مرز مراجعه نمایند و از پذیرش سایر افرادی که فاقد این دفترچه هستند ممانعت بعمل خواهد آمد. وی افزود: تمامی امکانات لازم برای خروج و ورود اتباع خارجی مجاز در پایانه شلمچه مهیاست و برای آسایش آنان گیت مخصوص خروج و ورود و سالن مشخص در نظر گرفته شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان افزود: اتباع خارجی که دارای گذرنامه معتبر کشور متبوع خود بوده و یا دارای پروانه و دفترچه اقامتی در جمهوری اسلامی ایران هستند  نیز بعد از ثبت نام در سامانه سماح و یا مراجعه به دفاتر کفالت و یا سفارت و کنسولگری عراق در ایران و ا0خذ ویزای معتبر می توانند در این مراسم شرکت نمایند.

وی اعلام کرد: اتباع خارجی سایر کشورها که در کشور خود روادید اخذ نموده و قصد عزیمت به کشور عراق از مسیر جمهوری اسلامی ایران و عبور از طریق مرزهای زمینی و یا هوایی ایران برای ورود به کشور عراق را دارند، می بایست در صورت داشتن روادید اربعین، ضمن مراجعه به سفارت خانه ها و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مبداً، روادید دو بار سفر جهت ورود به کشور و خروج از کشور و برگشت مجدد از کشور عراق و خروج از جمهوری اسلامی ایران صادر شود. این افراد نیز می بایست مرز شلمچه را برای خروج و ورود به سمت کشور عراق در نظر داشته باشند.

سیلاوی افزود براساس تصمیمات متخذه، در صورت عزیمت و یا حضور غیرقانونی اتباع خارجی در مرزهای شلمچه و چذابه بدون اخذ روادید سفر و انجام مراحل قانونی، این گونه اتباع دستگیر و حتی در صورت داشتن مجوزهای قانونی اقامت در ایران، به دلیل تخلف و عدم رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، مستقیماً به کشور متبوع خودشان طرد خواهند شد. پس بنابراین از مراجعه بدون طی مراحل فوق جداً خودداری نمایند .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اعلام کرد: در سال گذشته بیش از 60 هزار نفر از اتباع خارجی جهت شرکت در مراسم عظیم اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه گذر کردند و امسال پیش بینی می شود با توجه به مراجعات مکرر اتباع خارجی بیش از 200 هزار نفر از آنان در این مراسم معنوی شرکت نمایند. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار