سيد جعفر حجازي از مسئولان صنايع خوزستان خواستار شد: با تمام ظرفيت‌ها و امكانات خود از آموزشكده‌ و دانشكده‌هاي فني و حرفه‌اي حمايت كنند، تا آموزش فني و حرفه‌اي در استان گسترش يابد. "> افزایش ظرفيت پذيرش آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه‌اي خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲

سيد جعفر حجازي از مسئولان صنايع خوزستان خواستار شد: با تمام ظرفيت‌ها و امكانات خود از آموزشكده‌ و دانشكده‌هاي فني و حرفه‌اي حمايت كنند، تا آموزش فني و حرفه‌اي در استان گسترش يابد.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، استاندار خوزستان در كارگروه توسعه دانشكده فني‌وحرفه‌اي شهيد چمران كه امروز سه‌شنبه (19 دي‌ماه) در اين دانشكده برگزار شد، اظهار‌داشت: مشكلات و دغدغه‌هاي آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي و اين مركز در جلسات شوراي راهبردي توسعه آموزش عالي از سوي آموزش و پرورش مطرح نشده‌ و متاسفانه اين مركز از حمايت‌هاي استان محروم بوده است.

وي با اشاره به راه‌اندازي مراكز آموزشي جديد دانشگاه علمي كاربردي در استان، افزود: رئيس اين دانشگاه در مدت كوتاه توانسته است ارتباط خوبي ميان صنعت و دانشگاه برقرار كند و رشته‌هاي جديدي كه مرتبط با‌ آموزش‌هاي فني و مهارتي هستند، راه‌اندازي شده‌است. انجام اين اقدامات باعث مي‌شود، شاخص‌هاي آموزش‌هاي فني در استان ارتقاء يابد.

استاندار خوزستان افزايش شاخص ظرفيت پذيرش دانشجو در آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي استان را ضروري دانست و افزود: اگر اين امر تحقق يابد، ديگر دانش‌‌آموزان هنرستاني پشت سد كنكور قرار نمي‌گيرد و انجام اين كار يك نوع انگيزه براي جذب آن‌ها در آ‌موزشكده فني است. دانش‌آموزي كه مي‌داند درصد جذب و پذيرشش در دانشكده‌هاي فني و حرفه‌اي بالاست مسلما با انگيزه بهتر و بالاتري به سمت رشته‌هاي فني رو مي‌آورد.

حجازي با بيان اين‌كه انتخاب رشته‌هاي دانش‌آموزان و دانشجويان با توجه به بازار كار استان انجام مي‌شود، افزود: خوزستان نيازمند توسعه و گسترش مهارت و حرفه‌آموزي است. استان با توجه به امكانات و پتانسيل موجود مي‌تواند رشته‌هاي مهارتي بيشتري راه‌اندازي و بازار كار را براي جوانان مساعد كند.

وي با اشاره به تعداد افزايش رشته‌هاي متنوع فني در استان، ادامه‌داد: لازم است راه‌اندازي رشته‌هاي جديد بايد مطابق نياز بازاركار استان انجام شود. صنعت استان در صنايع پايين دستي حركتي آغاز كرده و آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي مي‌توانند رشته‌هاي مرتبط با اين صنايع را راه‌اندازي كنند؛ با راه‌اندازي رشته‌هاي متنوع فني انگيزه دانش‌آموزان براي انتخاب رشته‌هاي فني بالا مي‌رود.

استاندار خوزستان تاكيد كرد: استفاده از ظرفيت‌هاي موجود استان براي توسعه آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي برنامه‌ريزي و اولويت‌بندي شود. اين ظرفيت‌ها در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ در زمينه استفاده از كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌هاي صنايع و مراكز فني و حرفه‌اي و دانشگاه صورت گيرد.

حجازي ادامه‌داد: افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي استان به 20 هزار نفر، بايد تا قبل از فرا رسيدن سال تحصيلي بعد برنامه‌ريزي و انجام شود.

وي با تاكيد بر لزوم تشكيل‌ كميته‌اي استاني، ويژه گسترش و توسعه رشته‌هاي فني و حرفه‌اي در خوزستان و تجهيز آموزشكده‌ها جهت جذب 20 هزار فارغ‌التحصيل هنرستاني استان، اظهارداشت: شهرستان‌ها مي‌توانند با استفاده از ظرفيت موجود و مدارس شبانه‌روزي، مراكز فني‌وحرفه‌اي راه‌اندازي كنند. اگر اين مراكز راه‌اندازي شود، افزايش ظرفيت پذيرش و تعداد رشته در پي خواهد داشت و ديگر نيازي به احداث خوابگاه نيست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار