اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
رئیس دانشکده با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری خبر داد:
رئیس دانشکده هنر شوشتر از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی با شهرداری اهواز در بحث زیباسازی و طراحی مبلمان شهری خبر داد.
رئیس دانشکده هنر شوشتر با بیان این‌که دانشگاه وظیفه دارد نیازهای واقعی جامعه را احصاء و به مسئولان پیشنهاد دهد، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی با شهرداری اهواز در راستای فراهم کردن یک زمینه‌سازی فرهنگی برای احصاء نیازهای واقعی شهر و استفاده از ظرفیت‌های اساتید هنر در زیباسازی و طراحی مبلمان شهری خبر داد.


دکتر محمدرضا سوداگر با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با شهردار اهواز برای استفاده از ظرفیت‌های دانشکده هنر در حوزه زیباسازی و مبلمان شهری، اظهار کرد: با توجه به استقبال شهردار از این پیشنهاد و پیرو برگزاری جلساتی، در نهایت یک تفاهم‌نامه همکاری امضا شد که طی آن دانشکده هنر بتواند در امور فرهنگی و هنری شهر از حضور و توانمندی اساتید در زیباسازی شهری و مشاوره در امور فرهنگی شهر استفاده کند.


وی با ابراز امیدواری از این‌که مراحل اجرای این تفاهم‌نامه نیز به‌زودی آغاز شود، گفت: قرار شد که طی قراردادهای جداگانه‌ای بر مبنای پیشنهادات دانشکده به سازمان زیباسازی شهرداری، مراحل عملیاتی کار آغاز شود؛ در حال حاضر 2 گروه پیشنهاد در حوزه نظری، نظریه‌پردازی، زمینه‌ای و بنیادی و همچنین مصداق‌های نمونه‌ای و عملیاتی مدنظر است.


رئیس دانشکده هنر شوشتر افزود: در حالت اول به‌طور مثال دانشکده پیشنهاد می‌دهد که سیاست‌های زیباسازی و مبلمان شهری بر اساس برخی المان‌های فرهنگی و زیباشناختی تغییر کند. در نوع دوم نیز به‌طور مثال یک کار هنری متناسب با یک فضای شهری پیشنهاد می‌شود.


سوداگر با بیان این‌که مدت این تفاهم‌نامه 2 سال و با رضایت طرفین قابل تمدید است، تصریح کرد: پیش از این نیز از توانایی‌های اساتید دانشکده هنر به‌طور غیرمستقیم در اغلب برنامه‌های شهری مانند داوری جشنواره‌های هنری استفاده شده، اما این مشاوره‌ها اغلب به‌طور مقطعی بوده و این گونه نبوده است که یک برنامه‌ریزی فرهنگی از پیش تعیین‌شده وجود داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: در استان با توجه به موقعیت‌ها و مزیت‌های مختلف آن نیازهایی وجود دارد که دانشگاه به‌عنوان یک وظیفه ذاتی باید نسبت به شناسایی و معرفی آن به مسئولان اقدام کند؛ به‌طور مثال استان ما در موضوع تاریخ دفاع مقدس وظیفه دارد که این بخش از تاریخ کشور را معرفی کند و این مسأله باید در منظر شهری خود را نشان دهد.


رئیس دانشکده هنر شوشتر ادامه داد: از سوی دیگر اهواز محل ورود گردشگران برای بازدید از میراث فرهنگی و تاریخی استان است و این نمادها باید در طراحی شهری آن دیده شود، زیرا ممکن است بسیاری از این افراد به دلیل عدم وجود این اطلاع‌رسانی‌ها در شهر، بسیاری از این مجموعه‌ها را نبینند و برگردند؛ همچنین اهواز یک شهر صنعتی است و باید این موضوع به‌نوعی در مبلمان شهری اعمال شود که مردم بتوانند تأثیر مثبت صنعت را در فضای شهری ببینند.


سوداگر افزود: با یک مبلمان شهری مناسب می‌توان حق مردم این کلان‌شهر بزرگ را ادا کرد که از صنعت تنها تأثیرات منفی زیست‌محیطی آن را شاهد نباشند. بر این اساس دانشکده ابتدا در تلاش است که یک زمینه‌سازی فرهنگی انجام داده و نیازها را به مسئولان شهری ارائه کند، زیرا ممکن است مسئولان شهری نیازهای واقعی را ندانند و این وظیفه دانشگاه است که نیازها را شناسایی، معرفی و به آن‌ها پیشنهاد دهد. البته شاید برخی اقدامات نیز تحت تأثیر الگوی دیگر شهرها به‌صورت پراکنده انجام شده باشد اما برنامه منسجمی در این خصوص وجود ندارد که دانشگاه می‌تواند در این راستا به مسئولان شهری کمک کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار