شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری احشام سرگردان در سطح شهرستان اهواز خبر داد.

مصطفي كنارکوهی اظهار كرد: رهاسازی احشام در سطح شهر اهواز توسط برخی افراد علاوه بر آسیب جدی به پارک‌ها، مراکز تفریحی و محیط زیست و ايجاد چهره‌ای زشت براي شهر، خطر انتقال بیماری‌های مشترک را در پی دارد كه به منظور مقابله با آن طرح ضربتی جمع آوری احشام سرگردان از سطح شهرستان اهواز با تلاش دامپزشکی و همکاری مستمر دستگاه قضایی و واحد اجرايیات شهرداری از اول آذرماه آغاز شد.

وی افزود: در این طرح، دام‌هایی که در سطح معابر و مناطق مسکونی سرگردان هستند جمع‌آوری و به مراکز از پیش تعیین شده منتقل می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: از آنجا كه رهاسازی احشام در سطح شهر، بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازد، علاوه بر جمع‌آوری این دام‌ها، صاحبان آنها به دادگاه معرفی و طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی با این متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وي عنوان كرد: پاک‌سازی کامل و همیشگی سطح شهرستان اهواز از احشام سرگردان با جدیت و همکاری ارگان‌های ذی‌ربط و عموم شهروندان تداوم مي‌یابد و همچنین اقدام مشابه با همکاری دستگاه‌های مرتبط در سایر شهرستان ها صورت خواهد پذيرفت.

كناركوهي تصريح كرد: در مدت زمان اجرای این طرح، تعداد 673 راس دام سرگردان از سطح شهرستان اهواز جمع‌آوری و 24 نفر ناقض بهداشتی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار