شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: اگر کاندیداها از منابع مالی مصرفی خود و همچنین پشتوانه‌های سیاسی و حزبیشان در مجامع عمومی بگویند، مردم با اطمینان خاطر بیشتری پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.
 حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی پیرامون ابلاغیه اخیر مقام‌ معظم رهبری درباره سیاست‌های کلی انتخابات گفت: مهمترین مساله ای که بر پایه این ابلاغیه مورد توجه سیاست‌مداران کشور قرار گرفته است، مبحث جلوگیری از ورود نیروهای مسلح در انتخابات است، در حالی که این موضوع سبقه طولانی در کشور دارد.

او ادامه داد: اولین بار مساله جلوگیری از حضور و سلطه نظامیان در عرصه انتخابات از زبان امام خمینی مطرح و مورد توجه دولتمردان قرار گرفت. امام فرمودند:  «اگر ارتش یا سپاه پاسدار یا سایر قوای مسلح در حزب وارد بشوند، آن روز باید فاتحه آن ارتش را خواند. در حزب وارد نشوید، در گروهها وارد نشوید، اصلا تکلیف الهی– شرعی همه شما این است که یا بروید حزب یا بیایید ارتش.»  بنا بر سخنان امام، نباید دغدغه های سپاه و دیگر نیروهای نظامی امور سیاسی و انتخاباتی در کشور باشد. پس از رحلت امام، رهبری نیز، این رهنمودها به عنوان  سرمشق برای نظام حفظ شد و بارها نیز از سوی مقام معظم مورد تاکید قرار گرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: در بحث شفافیت ما قانون خوب کم نداریم، ولی بعضی قوانین ما به شکل کلی بیان شده و البته در مواردی در اجرای قوانین نقص‌هایی وجود دارد و در کنار آن نظارت بر اجرا بسیار اهمیت دارد. اگر این موارد در فضای قانون‌گذاری بررسی و مورد توجه قرارگیرد، می‌توانیم در میدان عمل مشکلات کمتری داشته باشیم.

نقاشی در خاتمه گفت: امروز بحث شفافیت انتخابات مطرح می‌شود که  نیازمند اجرایی شدن مقررات مربوط به آن است. اگر کاندیداهای محترم از منابع مالی مصرفی خود و همچنین پشتوانه‌های سیاسی و حزبیشان در مجامع عمومی بگویند، مردم با اطمینان خاطر بیشتری پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

منبع : برنا
برچسب ها: نظامیان ، انتخاباتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار