شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶

رييس اتحايه آبزي‌پروران خوزستان گفت: هم‌اكنون صادرات ماهي ناپايدار و در اوضاع نامناسبي به سر مي‌برد، زيرا به صورت غيراستاندارد و بدون برنامه‌ريزي انجام مي‌شود و اين عوامل صادرات ماهي را با مشكل مواجه كرده است.

سيدمصطفي موسوي عنوان‌كرد: صادرات خوب، صادراتي است كه بر توليد تاثير‌گذار و ارزش افزوده‌اي داشته باشد تا توليدكننده با توجه به صادرات، توليد را توسعه دهد و زمان برداشت خود را تعيين كند.

وي افزود: در حال حاضر هماهنگي بين عرضه و تقاضا در بازار ماهي وجود ندارند و بزرگ‌ترين كمك به توليدكننده، برنامه‌ريزي براي عرضه محصول آن است، زيرا توليدكننده بيش از اين‌كه نياز به تسهيلات داشته باشد، نياز به برنامه‌‌ريزي مدون براي توليد و صادرات دارد.

رييس اتحاديه آبزي‌پروران خوزستان بيان‌كرد: پرورش ماهي به صادرات وابسته است و توليدكننده بر اساس ميزان صادرات اهداف توليد خود را ترسيم مي‌كند؛ بنابراين آبزيان استان نيازمند چشم‌اندازي براي صادرات است.

موسوي اظهاركرد: متوليان توليد و عرضه آبزيان هيچ‌گونه توجهي به آن نمي‌كنند؛ علاوه بر اين از بخش‌خصوصي كه از جريان نوسانات و مشكلات توليد و عرضه با خبر است، در تصميم‌گيري‌ها استفاده نمي‌كنند.

وي يادآورشد: در حال حاضر هر كيلوگرم ماهي كپور با قيمت 10 هزار تومان، آمور 12 هزار تومان و فيتوخاك 4500 هزار تومان در بازار داخلي عرضه مي‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار