شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
590 مدرسه عشایری در استان وجود دارد که از این تعداد 95 مدرسه فوق‌العاده فرسوده و آسیب‌پذیر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی، دانش‌آموزان عشایر آسیب‌پذیرترین قشر دانش‌آموزی هستند، خواستار نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان عشایری شد.

محمد تقی ‌زاده در جلسه شورای عشایر که شامگاه 7 آبان‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با داشتن حدود 13 هزار دانش‌آموز عشایری رتبه دوم را از نظر جمعیت دانش‌آموزی عشایری در کشور دارا است.

وی افزود: 590 مدرسه عشایری در استان وجود دارد که از این تعداد 95 مدرسه فوق‌العاده فرسوده و آسیب‌پذیر هستند.

تقی زاده تصریح کرد: از کل مدارس عشایری استان، 380 مدرسه فاقد آب، 287 مدرسه فاقد سرویس بهداشتی، 380 مدرسه فاقد برق هستند. علیرغم تمام مشکلات در حوزه آموزش و پرورش عشایر خوزستان ما برای نخستین بار در سطح کشور دوره پیش‌دبستانی را در آموزش و پرورش عشایر ایجاد کردیم و سال گذشته 1300 نفر نوآموز داشتیم و دلیل این امر نیز افزایش آمار بازماندگان از تحصیل بود.

وی با بیان این‌که واقعاً در دوره اول و دوم متوسطه در زمینه بازماندگان از تحصیل مشکل داریم، عنوان کرد: ان‌شاءالله با توجه به تأکیداتی که در این زمینه وجود دارد نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان عشایری شود زیرا این دانش‌آموزان آسیب‌ترین قشر دانش‌آموزی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی هستند و آسیب‌های اجتماعی از عشایر به روستاها و در نهایت به شهرها انتقال می‌یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار