شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تنها مورد منع واکسن آنفلوآنزا، وجود سابقه حساسیت به تخم مرغ است و تمام افراد شش ماهه به بالا می‌توانند واکسن را دریافت کنند.
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تنها مورد منع واکسن آنفلوآنزا، وجود سابقه حساسیت به تخم مرغ است و تمام افراد شش ماهه به بالا می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

 دکتر شکراله سلمان زاده اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا همه ساله در همه جای دنیا و در فصل سرد سال شایع می‌شود. در ایران نیز معمولا از نیمه دوم آبان تا اول آذر پیک اول آنفلوآنزا آغاز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هنوز موجی از بیماری آنفلوآنزا در کشور شیوع پیدا نکرده است ولی شروع آن در هفته‌های آینده دور از انتظار نیست.

سلمان‌زاده ادامه داد: افراد در معرض خطر از جمله زنان باردار که سه ماهه دوم و سوم بارداریشان در فصل شیوع آنفلوآنزا است، بیماران مزمن قلبی، تنفسی و کلیوی، افرادی که آسپرین به مدت طولانی مصرف می‌کنند و سالمندان باید تا قبل از شروع موج بیماری آنفلوآنزا واکسن این بیماری را تزریق کنند زیرا تاثیرگذاری تزریق واکسن آنفلوآنزا دو هفته زمان می‌برد.

وی گفت: واکسن موجود در داروخانه‌ها که مورد استفاده قرار می گیرد مورد تائید وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت است و شایعات درباره بروز عوارض جدی بعد از تزریق این واکسن، به هیچ وجه مورد تایید نیست.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: تنها مورد منع این واکسن، وجود سابقه حساسیت به تخم مرغ است و تمام افراد شش ماهه به بالا می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

سلمان‌زاده تصریح کرد: افرادی که مبتلا به بیماری آنفلوآنزا می‌شوند باید آداب تنفسی را موقع عطسه و سرفه رعایت و حتما از دستمال استفاده کنند. این افراد باید چند روز اول بعد از ابتلا به بیماری را استراحت کنند و همچنین دانش‌آموزان در صورت ابتلا به این بیماری، برای پیشگیری از  انتشار، پس از بهبودی به مدرسه مراجعه کنند.

وی گفت: علاوه بر تزریق واکسن، داشتن استراحت کافی، ورزش منظم، رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از میوه‌های حاوی ویتامین ث در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا بسیار موثر هستند.

برچسب ها: شایعات ، آنفلوآنزا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار