دکتر حبیب حی بر رییس بیمارستان گلستان اهواز از تدوین سند مدیریت بحران بیمارستانی برای اولین بار در استان خوزستان خبر داد. "> آمادگی بیمارستان گلستان در مقابل بحران
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲

دکتر حبیب حی بر رییس بیمارستان گلستان اهواز از تدوین سند مدیریت بحران بیمارستانی برای اولین بار در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش شوشان : رییس بیمارستان گلستان اهواز ضمن اعلام این خبر افزود: از آنجا که درمان بیماران در حادثه ها و بحران ها به دلیل وجود امکانات مجهز ، پزشکان توانمند و کادر پرستاری باتجربه عموماً در بیمارستان گلستان اهواز انجام می گردد، سند مدیریت بحران با همکاری گروه طب اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، تدوین و در این راستا اعضای تیم ستاد بحران بیمارستان گلستان اهواز مشخص و شرح وظایف آنها با تحقیق و پژوهش در منابع مدیریت بحران و بومی سازی به آنان ارائه شد و سپس در این راستا چندین کارگاه آموزشی در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد.

وی افزود: روز یکشنبه گذشته نیز برای اولین بار در استان خوزستان "همایش درمان در بحران" به همراه "مانور بحران بیمارستانی" در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد.

وی گفت: از آنجا که استان خوزستان استانی حادثه خیز است و همیشه در معرض حوادثی چون سیل، زلزله و ... بوده است و نیاز به اقدام فـوری و آمادگی احساس می شود، این سند مدیریت، کارگاه های آموزشی، همایش و مانور بحران در راستای آمادگی و هماهنگی در بیمارستان گلستان انجام شد و ستاد بحران بیمارستان گلستان جلسات مستمر دارد .

دکتر حی بر ادامه داد: سالانه حدود 100هزار بیمار به اورژانس بیمارستان گلستان مراجعه می کند، حدود 20 هزار بیمار بستری می شوند و 80 هزار بیمار به درمانگاه مراجعه می کنند و این حجم بالای پذیرش مراجعین و حضور بیماران صعب العلاج و مصدومان حادثه های سخت خوزستان و جند استان اطراف، موجب افزایش توانایی و آمادگی این بیمارستان در مدیریت بحران شده است.

رییس بیمارستان گلستان اهواز افزود: در حادثه ها، امداد و نجات مصدومان بخش مهمی از حادثه را تشکیل می دهد که به عهدۀ سازمان هایی همچون فوریت های پزشکی و هلال احمر است و پس از آن درمان بیماران به عهدۀ بیمارستان هاست که نقش بیمارستان گلستان تعیین کننده است و دیگر بیمارستانها از این بیمارستان الگو برداری میکنند.

دکتر حی بر با اشاره به نقش مهم بیمارستان گلستان اهواز در دوران دفاع مقدس، گفت: تجربۀ دفاع مقدس، تجربۀ درخشان مدیریت بحران بیمارستان گلستان اهواز است و ما امروز بسیار توانمندتر از آن دوران از لحاظ تجهیزات و دانش پزشکی هستیم و آمادگی بالایی در این زمینه کسب شده است و به مردم نوید می دهیم در صورت بروز بحران کادر مدیریت و درمان بیمارستان گلستان اهواز ایثارگرانه برای خدمت و کنترل و مدیریت بحران آمادگی دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار