قیمت مسکن در ماه‌های آینده رشد زیادی می‌کند. از بهار سال 92 و البته برخی بر این گمان‌اند که رشد قیمت همراه با رکود بازار را قبضه می‌کند. در تابستان امسال قیمت زمین مسکونی نسبت به سال گذشته، 6/33 درصد و قیمت هر متر بنای مسکونی 3/32 درصد افزایش داشته است. "> رکود یا افزایش قیمت مسکن
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲

قیمت مسکن در ماه‌های آینده رشد زیادی می‌کند. از بهار سال 92 و البته برخی بر این گمان‌اند که رشد قیمت همراه با رکود بازار را قبضه می‌کند. در تابستان امسال قیمت زمین مسکونی نسبت به سال گذشته، 6/33 درصد و قیمت هر متر بنای مسکونی 3/32 درصد افزایش داشته است.

گزارش این رشد قیمتی را مرکز آمار ایران در تابستان امسال اعلام کرد. فعالان بازار این رشد را ادامه‌دار می‌دانند؛ چرا که علاوه بر نوسانات بازار ارز، انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در پیش است. به گفته یکی از کارشناسان بازار مسکن سودهای سریع‌الوصول، برای عموم جذاب است.

همین مساله موجب رکود بازار مسکن می‌شود اما با آرام شدن بازارهای کاذب، دوران رکود به انتهای خود نزدیک می‌شود و می‌توان به رونق بازار مسکن امید داشت. به گفته علی نوذرپور، با توجه به انتخابات سال آینده و احتمالاتی که در مورد نتیجه آن داده می‌شود، وضعیت چند ماه پیش‌رو برای بازار کاملا اضطراری است.

نوذرپور می‌گوید: تقاضا با عرضه متناسب نیست و قیمت‌ها با توان خریداران هماهنگ نیست. از سویی با توجه به تحولات بازار، مالکان در حال ارزیابی هستند. در شرایطی که نرخ ارز سیر صعودی دارد، مسکن نیز به عنوان یک تابع، افزایش قیمت خواهد داشت.

به گفته او، این رشد قیمتی ظرف ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. تغییر این وضعیت بستگی به نتیجه انتخابات دارد. اگر رییس‌جمهوری بعدی، ادامه‌دهنده برنامه‌های دولت کنونی باشد وضع بازار مسکن بدتر از آنچه هست، خواهد شد. اما اگر فردی با برنامه‌های مشخص که ساختار اقتصاد را به ثبات برساند، به ریاست‌جمهوری برسد، بازار به سمت آرامش و ثبات پیش خواهد رفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار