شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش‌وپرورش خوزستان:
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که زنگ استکبارستیزی، چهارشنبه 12 آبان در مدارس سراسر استان به صدا در می‌آید، از برنامه‌ریزی برای حضور پرشور دانش‌آموزان و معلمان در مراسم 13 آبان خبر داد.
 
مهدی رفیعی‌دهکردی با بیان این‌که ساعت 9 صبح چهارشنبه، 12 آبان زنگ استکبارستیزی در همه مدارس استان نواخته می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تقارن روز 13 آبان با پنج‌شنبه و تعطیلی مدارس، مراسم نمادین 13 آبان، روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.
 
وی از برنامه‌ریزی برای حضور پرشور دانش‌آموزان و معلمان در مراسم 13 آبان خبر داد و تصریح کرد: مراسم اصلی 13 آبان و برگزاری راهپیمایی، از سوی استانداری تصمیم‌گیری و اعلام می‌شود اما هماهنگی‌های لازم با نواحی و مناطق آموزشی استان انجام شده تا معلمان و دانش‌آموزان در این مراسم حضور پرشوری داشته باشند.
 
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که همچنین برنامه‌هایی در قالب برپایی نمایشگاه، مراسم سخنرانی، تجمع و ... از سوی آموزش‌وپرورش پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: 13 آبان یک واقعه تاریخی منحصر به زمان خود نیست که در زمان خاصی اتفاق افتاده و تمام شده باشد بلکه بخشی از هویت اسلامی‌ایرانی و انقلابی ماست.
 
رفیعی‌دهکردی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، این هویت انقلابی باید در فرزندان این سرزمین باقی بماند و نسل جوان ما به خواب زمستانی غفلت از نمادها و ارزش‌های هویتی خود نرود؛ بر این اساس رویکرد برنامه‌های آموزش‌وپرورش در مناسبت‌های تاریخی مانند 13 آبان، تمرکز بر یک هویت ملی مشترک است.
 
وی تصریح کرد: ما روز 13 آبان را یک روز ملی می‌دانیم که فریاد عدالت‌خواهی ملت در اعتراض به ظلم‌هایی که در حق آن‌ها و مستضعفان جهان رفته است، بر سر ظالمان فرود می‌آید؛ همچنین مراسم 13 آبان را یک برنامه تربیتی می‌دانیم، شاید برخی آن را یک فرآیند فوق‌برنامه محسوب کنند اما نگاه آموزش‌وپرورش به آن به‌عنوان بخشی از برنامه تربیتی و ضروری مدارس است.
 
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که این قبیل مناسبت‌های ملی و دینی، پازل تربیتی ما را در مدارس تشکیل می‌دهد، گفت: انتظار می‌رود که معلمان و فرهنگیان هم با این دید و حضور پررنگ در مراسم‌ها و راهپیمایی 13 آبان، برگ زرین دیگری را در تاریخ کشور رقم بزنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار