اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مدیر کل امور کتابخانه های عمومی خوزستان:
مدیر کل امور کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: دو پروژه ساخت کتابخانه در شهرستان شوشتر در شهرک اندیشه و گوریه این شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح می شود.
مدیر کل امور کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: دو پروژه ساخت کتابخانه در شهرستان شوشتر در شهرک اندیشه و گوریه این شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: در هفته کتابخوانی چهار پروژه را افتتاح می کنیم. شهرستان شوش، شوشتر و باوی از جمله شهرستان هایی دارای پروژه در این هفته هستند.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر در جلسه شورای کتابخانه های استان اظهار کرد: وضعیت شاخص ها به برکت دولت و مدیران اجرایی در ادوار گذشته استان و به همت استاندار فعلی در کشور خوب است و نسبت به کل کشور جزو استان های اول تا سوم در همه شاخص ها هستیم.

وی تصریح کرد: در شاخص سرانه ۱۶۵ کتابخانه نهادی دولتی و ۵۰ کتابخانه مشارکتی، ۱۸ کتابخانه در حال ساخت و هفت کتابخانه در حال نوسازی داریم. به ازای هر نفر ۴.۷ فضای مطالعاتی داریم که فاصله بسیاری به ویژه در شهر اهواز تا افق ۱۴۰۴ داریم.

حجت الاسلام سپهر اضافه کرد: باید مشکل اهواز را حل کنیم و به عنوان نمونه در زیتون کارمندی و پاداد کتابخانه نداریم. ۸۷ هزار مترمربع فضای کتابخانه ای پراکنده در استان خوزستان داریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه ها داریم که از این نظر، استان دوم کشور هستیم. اکنون بخش عمده ای از منابع ما از حالت جذابیت افتاده که نیازمند تقویت آنها هستیم.

حجت الاسلام سپهر بیان کرد: باید یک نیازسنجی داشته باشیم که بدانیم مردم خوزستان به چه منابعی علاقمند هستند تا گسترش فضای مطالعه را بر اساس آن انجام دهیم. در زمینه تعداد اعضا نیز جزو استان های برتر کشور هستیم و منابع، زیربنا و اعضا را راسته آزمایی کردیم.

وی گفت: از یک جمعیت ۱۸۰ هزار نفری یک راسته آزمایی انجام داده و افراد غیرفعال را از سرانه عضو حذف کردیم. ۱۴۰ هزار نفر عضو واقعی و فعال هستیم که یا کتاب گرفته و یا اینکه مطالعه دارند.

حجت الاسلام سپهر عنوان کرد: دنبال کمیت و آمار نیستیم و کیفیت و محتوا برای ما مهم است، بنابراین آن دورانی که اعضا را در زایشگاه عضوگیری می کردند، گذشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان یادآور شد: در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته در زمینه عضوگیری و کتب امانتی افزایش قابل ملاحظه ای حدود ۴۰ درصد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در هفتکل در یک مرحله سه میلیون تومان به حساب کتابخانه می رود، گفت: بالای ۶۶ درصد تشکیل جلسات استانی را محقق کرده و برگزار شد.

حجت الاسلام سپهر همچنین عنوان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی را داریم که از مناسبت های مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که از ۲۴ آبان ماه جاری فعالیت های مختلف را عملیاتی می کنیم. برنامه تقدیر از نویسندگان، مؤلفان، خبرنگاران، فرمانداران، شهرداران، حضور در مصلاهای نماز جمعه و صدا و سیما را داریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: برنامه های بسیار مفصلی را برای اجرایی شدن در استان تدارک دیدیم و انتظار تفقد استاندار خوزستان و ایراد سخنرانی در برنامه استانی را داریم.

وی با اشاره به جذب ۸۴ نفر در سال جاری بیان کرد: در هفته کتابخوانی چهار پروژه را افتتاح می کنیم. شهرستان شوش، شوشتر و باوی از جمله شهرستان هایی دارای پروژه در این هفته هستند.
برچسب ها: شوشتر ، کتابخانه ، سپهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار