شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
استاندار خوزستان گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۲۷ جلسه شورای اشتغال برگزار شده است ولی تعداد برگزاری جلسات در هر سال رو به کاهش است و آب می رود.

به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: این شورا طی سال های اخیر ۱۵۷ مصوبه در ۱۶ محور داشته که اصلا معلوم نیست چند مورد آنها عملیاتی و اجرایی شده است.

وی افزود: این کارگروه از یک انسجام فکری و هماهنگی بین بخشی برگزار نیست و هر بار به صورت جزیره ای یک مصوبه داشتید. مشخص است که کار کارشناسی و علمی روی مصوبات این کارگروه وجود نداشته و بسته به نوع ضرورت اقدام به تصویب می شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر نقشه راه داشته باشیم بر اساس آن، ارزش افزوده و آمایش سرزمین اقدام به توزیع اعتبارات می کنیم. در این صورت احتمال اینکه اشتغالزایی ها مداوم ایجاد شوند و در عرصه رقابت هم خودش را حفظ کند، خیلی بیشتر است.

شریعتی اضافه کرد: از افراد دانشگاهی و کسانی که تحقیقاتی در این زمینه داشتند دعوت کنید و از آنها در چنین جلسات تخصصی ای نظرخواهی کنید.

وی با تأکید بر اینکه برنامه پنج ساله ششم را باید محور کار قرار دهیم، گفت: شاخص های عملکردی بازار کار را تعریف و وظیفه هر دستگاه به منظور هدفگذاری در زمینه اشتغالزایی تعیین شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در هر کدام از جلسات باید یکی از دستگاه های ذیربط اشتغالزایی گزارش کار خود را در این زمینه ارائه دهد و همچنین تعیین کنند که اشتغالزایی های ایجاد شده را از محل اعتبارات استانی و یا ملی انجام دادند.

شریعتی افزود: انتظار می رود که اداره کل کار در حوزه روستایی، جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی در زمینه اشتغال مناطق روستایی ورود پیدا کرده و عقب نشینی نکنند. دولت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه تقاضا شده و مقام معظم رهبری با این درخواست دولت موافقت کرده است.

وی خطاب به اعضای کارگروه تصریح کرد: بخش خصوصی را باید در این سرمایه گذاری بزرگ به منظور اشتغالزایی در روستاها مشارکت داده و به آنها نیز سهم دهید. البته باید پروژه های بیشتر با ماندگاری و پایداری بالاتری را تعریف کنید.

استاندار خوزستان در ادامه عنوان کرد: بانک ها باید یک برنامه زمان بندی اعلام کنند که تعهدات خود را برای پرداخت تسهیلات را تا چه تاریخی به ۱۰۰ درصد می رسانند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار