شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
۷ آبان مراسمي برگزار شد كه انتقادات زيادي را به همراه داشت؛ چرا كه رفتارهايي از سوي حاضران در آن مراسم صورت گرفت كه به اعتقاد برخي در چارچوب‌هاي پذيرفته شده نمي‌گنجد.

 ديروز هم يكي از مراجع تقليد به انتقاد از اين مراسم پرداخت و گفت: تعجب مي‌كنم چه طور مي‌توانند در مزار كوروش جمع شوند، همان شعارهايي كه براي رهبر معظم انقلاب مي‌دهيم، براي كوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ايم و تماشاگر هستيم. 

آيت‌ا... حسين نوري همداني با بيان اينكه كشور ايران سال‌هاي فراواني زير سيطره پادشاهان و رژيم شاهنشاهي بودند، افزود: مردم انقلاب كردند و زحمت كشيدند تا با شكل‌گيري انقلاب، اسلام ناب آورده شود. وي با اشاره به تجمع برخي افراد بر سر مزار كوروش گفت: شاه مي‌گفت كوروش آسوده بخواب، ما بيداريم، اكنون عده‌اي دور مزار كوروش جمع شدند و طواف كردند و در اين تجمع دستمال درآوردند و گريه كردند. 

آيت‌ا... نوري همداني خاطرنشان كرد: در دوران امام خميني (ره) نيز عده‌اي به ياد كوروش بودند، ايشان فرمودند شنيدم اين افراد جمع شدند، گريه كردند كه اسلام به اين مملكت آمده است، اين افراد همان‌ها هستند و ضد انقلاب هستند. وي ادامه داد: كدام قدرت در اين بخش كوتاهي كرده كه اين افراد اين‌گونه جمع شوند، با توجه به اينكه مملكت اسلامي و انقلابي قرار داريم، بايد بيدار و هوشيار باشيم، اين انقلاب دنباله‌گر انقلاب پيامبر و ائمه اطهار (ع) است و آنها خواستند انسان بسازند. استاد حوزه علميه قم در بخش ديگري با اشاره به اصل ايمان و عقيده به عنوان اصل ديگر براي انسان‌سازي گفت: ايمان و عقيده به انسان قدرت مي‌دهد، اين اصل در هشت سال جنگ استكبار و استبداد را قلع و قمع كرد. وي خاطرنشان كرد: تعهد، تقوا و عمل از ديگر اصول است، بنابراين انسان بايد در نظر داشته باشد كه با اين اصول ساخته مي‌شود و انقلاب با اين اصول به وجود آمد، بنابراين بايد بيدار و آگاه باشيم.

برچسب ها: مزار كوروش
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار