شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
نورخوزستان نوشت: سال گذشته در چنين روزهايي كه آسم ناشي از بارش هاي نخست پاييزي، اهوازي ها را راهي بيمارستان كرد مسئولان مربوطه متفق القول اعلام كردند خبري از باران اسيدي نيست. بهادري، مديركل هواشناسي خوزستان يكي از اين مديران بود كه با اظهار نظر قطعي گفته بود باران ها آناليز شده و نشان داده است باران اسيدي نيست و PH‌ آن عادي بوده و نشانه اي از باران اسيدي ندارد!

همين مديركل در آخرين جلسه شوراي شهر اهواز عنوان كرد: هوايي كه در اهواز استنشاق مي كنيم هواي گازهاي مختلفي است كه تركيب اين گازها با اولين بارش باران باعث ايجاد باران اسيدي مي شود!

بهادري روز گذشته اين را هم گفته كه با توجه به اينكه تنها دستگاه سنجش باران اسيدي در ايستگاه فرودگاه اهواز قرار دارد، سال گذشته باران تنها در اين نقطه از شهر رصد شده و نمي توان با رصد كردن اسيدي بودن باران در يك نقطه از شهر، آن را به ديگر مناطق شهر اهواز و حتي استان تعميم داد!

اما مديركل سازمان محيط زيست استان در گفتگو با پيك راوي اين گفته بهادري را رد كرده و مي گويد: صنايع مختلف در سطح شهر اهواز و اطراف آن سال هاست كه فعاليت دارند اما چرا در پنج سال گذشته شاهد بروز چنين بيماري پس از نخستين بارش پاييزي در اهواز نبوديم؟! ‌

لاهيجان زاده نقش صنايع در آلودگي هوا را رد نكرده اما بر اين باور است كه خبري از باران اسيدي نيست!

با توجه به انتشار پيامكي در خصوص اسيدي بودن اولين باران اهواز و سخنان مديركل هواشناسي و رد اين خبر از سوي مديركل سازمان حفاظت محيط زيست استان، اين سوال مطرح مي شود كه اصلا لازم است در مورد موضوعي كه به اثبات نرسيده بحث و اظهار نظر شود؟ اخيرا شاهد بوديم كه درباره منشاء حساسيت زايي يك گياه چه جنجالي برپا شد و بهانه اي شد براي قطع درختاني كه هنوز زيانبار بودنشان ثابت نشده و اذهان همچنان درگير اين قضيه اند كه بار ديگر باران اسيدي را مطرح مي كنند كه اي كاش به جاي اين همه حدس و گمان و مشوش كردن افكار عمومي با وجود اين همه اساتيد دانشگاهي به قطعيتي مي رسيديم بعد اظهار نظر مي كرديم. ‌

برچسب ها: باران اسیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار