نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: مقام معظم رهبری درباره انتخابات پیش رو تذکراتی دلسوزانه دادند و همه وظیفه داریم به این تذکرات توجه داشته باشیم. "> توجه به تذکرات دلسوزانه مقام معظم رهبری به عنوان وظیفه ای همگانی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: مقام معظم رهبری درباره انتخابات پیش رو تذکراتی دلسوزانه دادند و همه وظیفه داریم به این تذکرات توجه داشته باشیم.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به سالروز رحلت پیامبر (ص) و همچنین شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: امروز لازم است که از بخشی از سیره پیامبر (ص) به خوبی استفاده کنیم و به فیض برسیم و آن مساله صبر و استقامت آن حضرت است.

وی با اشاره به صبر و استقامت پیامبر (ص) و همچنین همراهی مسلمانان صدر اسلام با آن حضرت، افزود: امروزه محاصره اقتصادی و اجتماعی متعددی علیه کشور اعمال شده، ولی آنچه به دلیل این محاصره ها بر ما می گذرد، در برابر حصر آن روزگار که بر پیامبر (ص) و اصحاب آن حضرت می گذشت، قطره ای در برابر دریا است. در آن روزگار نیز ظلم و تحریم های فراوانی علیه پیامبر (ص) و یاران آن حضرت وجود داشت که با مقاومت و استقامت ایشان و عنایت خداوند، دشمنان پیامبر راه به جایی نبردند.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: صبر و استقامت پیامبر (ص) نشان می دهد که وقتی انسان دچار مشکل می شود و در راه خدا استقامت می کند، امداد الهی به کمک او می آید. اکنون شکل توطئه ها و ظلم ها تغییر کرده است، اما راه مقابله، همان صبر و استقامت است. صبر و استقامت پیامبر (ص) درس بزرگی برای ما است تا در مقابله با مشکلات احساس ضعف نکنیم و بر ما واجب است که وجود مقدس پیامبر (ص) را الگو قرار داده و سیره حیات بخش ایشان را تابلویی در برابر دیدگان خود قرار دهیم.

امام جمعه اهواز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به 26 دی ماه و فرار شاه از ایران، خاطرنشان کرد: یک روز پس از فرار شاه از کشور، در روز چهارشنبه، 27 دی ماه سال 57 که به چهارشنبه سیاه معروف شد، مردم کشور، به ویژه مردم استان خوزستان و شهر اهواز جشن ملی برپا کردند و در مقابل، ماموران رژیم ستمگر پهلوی به مردم هجورم آوردند و درصدد انتقام برآمدند و به این ترتیب عده زیادی از مردم در این روز به شهادت رسیدند و این روز در تاریخ شهر اهواز به یادماندنی شد.

وی تاکید کرد: در آن سالها ملت ایران بسیار جانفشانی کردند و شهید دادند تا انقلاب به پیروزی رسید. پس از پیروزی انقلاب نیر بلافاصله جنگ تحمیلی آغاز شد و فداکاری و جانفشانی ملت ایران در سالهای دفاع مقدس نیز ادامه پیدا کرد. همچنین 27 دی ماه یادآور حادثه دیگری است و آن، اعدام شهید نواب صفوی و یارانش در سال 1334 است که در این روز به شهادت رسیدند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به بازگشت 48 زائر ایرانی ربوده شده به وطن، گفت: این زائران برای مدت طولانی به دست نیروهای مسلح مخالفان سوریه در این کشور اسیر شده بودند و سرانجام به کشور بازگشتند و این یک پیروزی بزرگ است.

امام جمعه اهواز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری، افزود: مقام معظم رهبری تذکراتی دلسوزانه دادند و همه ما وظیفه داریم به این تذکرات توجه داشته باشیم و همه به خوبی خود را آماده کنیم تا این وظیفه شرعی و سیاسی در زمان مقرر خود انجام شود و دشمنان قسم خورده اسلام که قصد ایجاد خلل و تخریب نظام را دارند به اهداف خود نرسند.

وی همچنین به هفته وقف اشاره کرد و گفت: ذخیره بخشی از مال، برای آخرت کاری پسندیده است و بهترین راه برای انجام این کار، وقف است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار