شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
مسابقه انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان در حالی برگزار شد که انتخاب رکوردهای بالا باعث شد تا در ریکرو بانوان ورزشکاری حد نصاب را به دست نیاورد.
مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان در ریکرو و کامپوند و در رده‌های مختلف به میزبانی ساری برگزار شد، اما اتفاقات عجیبی در زمان برگزاری این مسابقه و همچنین اردوی تیم ملی به وجود آمد.

به گزارش تابناک ورزشی، فدراسیون تیراندازی با کمان رکوردهایی را برای ریکرو و کامپوند تعیین کرد که به رکورد جهانی نزدیک بود، در حالی که به ورزشکاران برای حضور در این مسابقه از یک ماه پیش اطلاع داده بودند و با توجه به تعطیلی 6 ماهه اردوها بعد از سهمیه المپیک، این رکوردها بسیار بالا بود و خیلی از ورزشکاران موفق به کسب نتیجه مطلوب نشدند.

در نتیجه همین اتفاق هیچ ورزشکاری در ریکرو بانوان به اردوی تیم ملی دعوت نشد و بنابر اعلام نجاری مدیر تیم‌های ملی دعوت دعوت از ملی‌پوشان ریکرو در بخش بانوان، نرسیدن رکوردها به حدنصاب بود.

اما از تعداد ورزشکارانی که به ریکرو مردان دعوت شده‌اند 3 ورزشکار در اردو شرکت نکردند. در حالی که نجاری گفته تیمورزاده به خاطر شاغل بودن و نگرفتن مرخصی در اردو حاضر نشده و بقیه هم مشکلات خانوادگی داشته‌اند، به نظر می‌رسد مشکل اصلی این نبوده و بازهم پای پول در میان است.

نکته جالب اینکه مربی کره‌ای که در تیم ملی ایران حضور دارد، برای ریکرو آمده و مشخص نیست چطور ماه‌ها هزاران دلار حقوق می‌گیرد در حالی که ورزشکاری در ریکرو نیست!

* برگزاری همزمانی مسابقات داخل و خارج از سالن

مشکل دیگری که در انتخابی تیم ملی به چشم می‌خورد، برگزاری همزمان مسابقات داخل و خارج از سالن بوده است. در حالی که مسابقات داخل سالن جهان به میزبانی مراکش از 5 آذرماه شروع می‌شود در فاصله 20 روز مانده به مسابقات، رقابت‌های انتخابی را برگزار کرده‌اند.

نکته قابل تامل اینکه مشخص نیست چه افرادی در کمیته فنی و با چه اطلاعاتی این تصمیمات را گرفته‌اند؟


* پول بدهید به مسابقه بروید!

مسابقه انتخابی تیم ملی در حالی برگزار شد که فدراسیون اعلام کرده رده‌های پایه در حالی که می‌خواهند به مسابقات اعزام شوند باید خودشان هزینه را پرداخت کنند. در واقع افرادی می‌توانند در اردو حاضر شوند که پول داشته باشند! البته فدراسیون اعلام کرده چون این مسابقات تاثیری در رنکینگ ندارد ورزشکاران نوجوان و جوان برای کسب تجربه می‌روند و باید هزینه سفر را خودشان پرداخت کنند.

محمدعلی شجاعی ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان را برعهده دارد که مدت‌هاست دوره 4 ساله او به پایان رسیده و هنوز خبری از برگزاری انتخابات نیست. او در حالی که سال گذشته از خزانه‌داری استعفا کرد، اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیش از این نیز برخی از اعضای مجمع با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار برگزاری انتخابات شده بودند. نام‌نویسی از نامزدها انجام شده و باید دید وزارت ورزش چه زمانی انتخابات را برگزار می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار