اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
ورود معاون سیاسی استاندار به حوادث باغملک/ اصابت گلوله به جانشین فرمانده انتظامی باغملک / درگیری مسلحانه در کوه های اطراف پتک/ زخمی شدن یک کشاورز در روستای رامهرمز / فرمانده انتظامی باغملک : آرامش حکم فرماست/ شرح ماجرا از زبان دادستان باغملک/ تعطیلی مدارس به دستور شورای تامین
شهریورماه سال ۱۳۹۴ بود که درگیری بزرگی بین دو طایفه در روستای پتک شهرستان باغملک، خسارت های جانی و مالی فراوانی ...


شوشان: شهریورماه سال ۱۳۹۴ بود که درگیری بزرگی بین دو طایفه در روستای پتک شهرستان باغملک، خسارت های جانی و مالی فراوانی را به اهالی وارد کرد و آخرین خبرها حکایت از فوت حداقل ۱۲ نفر داشت.

به گزارش شوشان ، در آن درگیری که حتی به شهرستان رامهرمز نیز کشیده شد در نهایت با دخالت نیروی انتظامی و استانداری خوزستان تا حدودی به پایان رسید ولی برخی اهالی روستا برای جلوگیری از درگیری های جدید احتمالی به مناطق دیگر منتقل شدند.

آبان ماه امسال بار دیگر ، درگیری ها و اتفاقات تلخ سال گذشته تکرار شد و در پی آن چندین خانه در روستای پتک به آتش کشیده شد. در پی این اتفاقات ، جمعه هفتم آبان 95 مامورین انتظامی شهرستان باغملک به دستور مقامات قضایی جهت دستگیری چندین نفر از اهالی روستای پتک به آن منطقه اعزام شدند که عده ای از اهالی این روستا با مامورین انتظامی درگیر شدند و اقدام به مسدود کردن راه های اصلی روستا کردند.

پس از این حادثه ، دادستان ، فرماندار ، فرمانده انتظامی و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان در منطقه مستقر و در ادامه نیز جمعی از ریش سفیدان و بزرگان دیگر طوایف واسطه شدند تا زنان و مردانی که در نزدیکی روستای پتک مسقر شده بودند را به عقب برگردانند.

اصابت گلوله و قتل یک نفر

در درگیری مسلحانه در کوه های اطراف پتک مورد اصلابت گلوله قرار گرفت.  دادستان شهرستان باغملک نیز با حضور در جمع افرادی که به خانه های خود در روستا بازگشته اند از آنها خواست تا اتخاذ تصمیمات شورای امنیت استان و شهرستان در مکانی که برای آنها تدارک دیده شد مستقر شوند.

اصابت گلوله به جانشین فرمانده انتظامی باغملک

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان ضمن تشریح آخرین وضع درگیری های طایفه ای در شهرستان باغملک از مجروحیت سه مامور در جریان این درگیری ها خبر داد.

سرهنگ قاسمپور در مورد درگیری های طایفه ای در روستای پتک شهرستان باغملک اظهار کرد: در درگیری های سال اخیر خانواده طایفه قاتل از روستای پتک خارج شده بودند تا آرامش در روستا حاکم شود ولی طایفه خانواده قاتل (۸ نفر) درخواست برگشت به روستا را داشتند و ۳۵ نفر زن وارد خانه های قدیمی تخریب شده، شدند. وی گفت: در درگیری های اخیر متاسفانه یکی از افراد طایفه محمد موسی توسط طایفه مهمدی در ارتفاعات از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در دم فوت کرد.

قاسمپور عنوان کرد: در درگیری های چند روز اخیر دو طایفه، متاسفانه جانشین فرمانده انتظامی باغملک از ناحیه دست چپ مورد اصابت گلوله، یک نفر از یگان ویژه از ناحیه صورت و یک مامور نیز از ناحیه کمر زخمی شدند که حال عمومی آنها مطلوب است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان بیان کرد: ضاربان فعلا در ارتفاعات مخفی و متواری هستند ولی اوضاع انتظامی منطقه تحت کنترل است. نیروهای لازم به منطقه اعزام شده و نیروهای شهرستان های همجوار و یگان ویژه همکاری دارند.

زخمی شدن یک کشاورز در روستای رامهرمز 

به گزارش شوشان ، در ادامه اختلافات طایفه ای در روستای پتک ، یک نفر کشاورز ۳۰ ساله در روستای خدیجه ماماتین (دره قیر) که در حال برداشت محصول کشاورزی خود بود توسط افرادی ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و برای مداوا به بیمارستان اهواز اعزام شد.
یک نفر به ضرب گلوله به قتل رسید
در پی تیر اندازی توسط افراد ناشناس جلو درب دادگاه شهرستان لیکک ، یک نفر به ضرب گلوله به قتل رسید و دو نفر دیگر زخمی شده و راهی بیمارستان شدند.  طبق گزارشات ارسالی فرد قاتل با خودروی خود در حال متواری شدن بود که به دلایل نامعلوم خودروی وی واژگون می شود و به مرگ وی ختم می شود.

تعطیلی مدارس روستای پتک باغملک به دستور شورای تامین

شوشان: مدیر آموزش و پرورش شهرستان باغملک با اشاره به اتفاقات و درگیری های چند روز اخیر در روستای پتک باغملک گفت: کلیه مدارس روستاهای پتک و سرخار تا اطلاع ثانوی به دلیل خطرات امنیتی که ممکن است جان دانش آموزان را تهدید کند تعطیل می باشد.
خداداد کردی افزود: با توجه به اینکه ۵ مدرسه در مقاطع ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه در روستاهای پتک و سرخار وجود دارد و این مدارس اکثرا در نزدیکی کوه های اطراف و در تیررس تفنگداران می باشند ، ممکن است خطرات جانی برای دانش آموزان را به همراه داشته باشد بنابراین به دستور شورای تامین شهرستان این مکان های آموزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید در سایه آرامش و امنیت به تحصیل خود ادامه دهند ، چرا که ترس و وحشت از محیط ناآرام و شلیک سلاح های جنگی نه تاثیرات منفی بر روند یادگیری آنها خواهد داشت ، بنابرین امیدواریم هر چه زودتر آرامش قطعی به منطقه بازگردد و دانش آموزان بتوانند آسوده خاطر به تحصیلات خود ادامه دهند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد مسئولین بتوانند جهت حفظ جان دانش آموزان و معلمین مدارس در روستاهای پتک و سرخار تدابیر امنیتی را در راس کار خود قرار دهند.

فرمانده انتظامی باغملک : آرامش حکم فرماست

فرمانده انتظامی شهرستان باغملک گفت: متاسفانه طی چند روز اخیر بنا به دلایل مختلف بین طوایف محمد موسایی و محمدی که از قبل با  هم اختلاف داشته اند ، درگیری شدیدی صورت گرفت و در ادامه بر اثر درگیری مسلحانه در کوه های اطراف روستای پتک یک نفر از طایفه محمد موسایی بر اثر اصابت گلوله جنگی یه قتل رسید.

سرهنگ محسن دالوند در ادامه بیان کرد : با ورود نیروهای امنیتی ، نظامی ، انتظامی شهرستان و یگان ویژه استان به روستای پتک ، تا این لحظه آرامش در منطقه حمک فرماست و امید است این درگیری برای همیشه خاتمه پیدا کند.

شرح ماجرا از زبان دادستان باغملک 

دادستان باغملک گفت: چند روز پیش مامورین برای دستگیری محکومین پرونده و اجرای حکم به روستای پتک رفتند که همزمان سه سلاح کشف و ضبط شد. در این بین اهالی طایفه محمد موسایی حین انتقال محکومین ، به منازل خالی از سکنه طایفه محمدی حمله می کنند و به آتش می کشند. 

وی با بیان اینکه اوضاع منطقه تحت کنترل است عنوان کرد : نسبت به روز گذشته درگیری کمتر شد و حدود ۱۵۰ نیروهای امنیتی وانتظامی و یگان ویژه در منطقه حضور دارند ولی متاسفانه یک نفر به قتل رسید.

کیانپور بیان داشت:  تصمیماتی استانی و شهرستانی برای کسانی که پشت دروازه پتک برای ورود نگه داشته شدند اتخاذ شده و قرار است تعیین تکلیف شوند که یا برگردند یا به جای دیگر منتقل شوند و در حال پیگیری هستیم تا با مذاکرات محلی اختلافات خاتمه یابد.

وی ضمن تکذیب شایعات در فضای مجازی گفت : مردم به شایعات دامن نزنند و کسانی که قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی را دارند از طریق اطلاعات معرفی و شناسایی می شوند و با آنها برخورد قضایی صورت می گیرد.









مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار