امید است که حمایت فرماندار لالی و مدیر کل سازمان میراث فرهنگی از اداره میراث لالی استمرار داشته باشد و بادادن امکانات اداری، حفاظتی و دیگر نیازمندیها شرایط را برای جلوگیری از فرصت سوزی های قبلی فراهم نمایند. "> انتصاب در میراث فرهنگی لالی فرصت سازی یا فرصت سوزی؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۹

امید است که حمایت فرماندار لالی و مدیر کل سازمان میراث فرهنگی از اداره میراث لالی استمرار داشته باشد و بادادن امکانات اداری، حفاظتی و دیگر نیازمندیها شرایط را برای جلوگیری از فرصت سوزی های قبلی فراهم نمایند.

شوشان/ مجتبی گهستونی: شهرستان لالي با برخورداري از آب و هواي بسيار خوب و معتدل در كوهپايه‌‌هاي زاگرس و بلدارا بودن چشمه‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها، پيشينه‌ كهن تاريخي و  دارا بودن ميراث گرانبها و جاي گرفتن در محور شمال خوزستان به چهارمحال و بختياري همجواري با رودخانه كارون ، زمين‌هاي مستعد كشاورزي و تپه‌هاي باشيب كم از جمله مستعدترین مناطق خوزستان محسوب می شود که تاکنون توجه کافی به آن نشده است.

لالي با برخورداری از رودخانه‌هاي شيرين و شور، چشمه‌ها، آب گوارا و آب معدني و معادن گچ و سنگ، دره های عمیقی مثل سور چشم هر فرد خوش ذوقی را متحیر می کند که با اندکی درایت و توجه می تواند ايجادگر فرصت‌هاي شغلي در اين شهر محسوب شود.

چندی است که جوان خوش ذوق و تحصیل کرده ای در رشته باستان شناسی به سمت ریاست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لالی منصوب شده است که فهم و درک اهمیت و آگاهی از وجود تپه‌هاي باستاني سومري‌ها ، پل‌هاي قديمي اوسور و تراز، روستای تاريخي بنه‌وار،چال شهر گریوه، نپه مش مرداسي و چكاني، امامزاده و زيارتگاه‌هاي باباحسن، بابا روزبهان ، برکه، حاجي محمد و حاجي علي، آبشارهای باباروزبهان و آرپناه و آسياب‌هاي قديمي ،غار پبده، چشمه‌هاي آب و گرم و معدني و ده‌ها محوطه باستاني و گردشگري در شهرستان‌ لالي را دارد.

با امید به اینکه انتصاب آقای کوروش هاشمی با هدف استفاده از توانایی های فردی اوباشد باید اطمینان داشت که ایشان تلاش های خودرا برای معرفی و نگهداری از میراث فرهنگی لالی انجام خواهد داد.

لالي با داشتن آثاری از دوره‌هاي مختلف تاریخی می تواند سالانه شاهد حضور گردشگرانی هدفمند از مناطق مختلف کشور باشد.

لالی با گستردگی فراوان خود و اهمیت ناشناخته آن نیاز مند توجه بیش از پیش است. قطع به یقین جناب آقای خسرو کیانی؛ فرماندار محترم لالی خوشحال و خرسند هستند که جوانی فرهیخته از همین شهر سکان دار میراث فرهنگی کهن شهری چون لالی است.

پورفرخی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان با همه ایرادات و اشکالات خود یکی از مهم ترین کارهایی که انجام داد انتصاب فرد فهیم و نجیبی چون کوروش هاشمی است.امید است که حمایت فرماندار لالی و مدیر کل سازمان میراث فرهنگی از اداره میراث لالی استمرارداشته باشد و بادادن امکانات اداری، حفاظتی و دیگر نیازمندیها شرایط را برای تلاش بهینه و جلوگیری از فرصت سوزی های قبلی فراهم نمایند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار