از ما نیست کسی که از گوشه نشینی و تصوف گری تبری نجوید و آنها را محکوم نکند. گویی آنکه در پیشگاه رسول الله (ص) به مجاهده با کفار برخاسته است "> مذهب صوفیه و دراویش چه عاقبتی دارند؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۹

از ما نیست کسی که از گوشه نشینی و تصوف گری تبری نجوید و آنها را محکوم نکند. گویی آنکه در پیشگاه رسول الله (ص) به مجاهده با کفار برخاسته است

حضرت امام رضا (ع) می فرمایند: از ما نیست کسی که از گوشه نشینی و تصوف گری تبری نجوید و آنها را محکوم نکند. گویی آنکه در پیشگاه رسول الله (ص) به مجاهده با کفار برخاسته است. امامان معصوم (ص) ما یکی از نقش های بی بدیل آنها مبارزه با خرافات و مبارزه با فرقه های انحرافی مبارزه با فهم غلطی که این فرقه به راه انداخته است. لذا امامان ما با صوفیه به جد مبارزه کردند و به طور جد آنها را لعن و نفرین کردند.

عبدالحس بهبهانی پور در خطبه های نماز جمعه گفت: ویژگی ها و برخی مبطلات این فرقه ضاله عبارتند اعتقادی بودن این فرقه است به این معنی که مبانی این فرقه مخلوطی از تمامی ادیان الهی و غیر الهی مختلف است. آمیخته ای از اسلام و مسیحیت و هندو و... می باشد و لذا اعتقادی بودن مذهب صوفیه اعتقادی که با عقل تعارض دارد. شاخصه های دیگر آن منحرف بودن آن است که این مذهب در مراسم خود شکستن حریم اخلاق و دین در زمینه های گوناگون زیر پا گذاردن احکام دین سرلوحه کار خود قرار داده مانند ترک نماز و رقص و ترک ازدواج است.

امام جمعه هندیجان افزود: یکی دیگر از اعتقادات آنها این است که شریعت پوسته دین است و وقتی که یک صوفی به درجه ای برسد دیگر نیازی به نماز و عبادت خداوند ندارد و احکام دین را ترک می کنند. رهبانیت، عزلت نشینی، دورنشینی از اجتماع و مناسبات سیاسی از دیگر ویژگی این فرقه منهدم است. این با اسلام عزیز ما سازگاری ندارد و در اسلام ما سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.

بهبهانی تاکید کرد: شاخصه دیگری که این فرقه دارد مخالف بودن با اسلام و دور بودن از مسائل اجتماعی و رهبانیتی که هیچ کدام از اینها با روح اسلام سازگاری ندارد و باید فرزندان خود و خودمان را بیمه کنیم از این فرقه های منحرف که در حاشیه زندگی ما و جامعه ما متأسفانه وجود دارند و باید با آنها مبارزه کنیم و فرزندان خود را از این فرقه ها دور سازیم تا با اینها ارتباط پیدا نکنند.

وی در پایان گفت: تولید کار و حمایت از کار در اسلام و دین ما جایگاه مقدسی دارد تا آنجایی که پیامبر اسلام می فرماید: کسی که در راه کسب نان حلال برای خانواده اش زحمت می کشد مقام و منزلت او به مثابه جهاد در راه خداست.

وضعیت اقتصاد کنونی ما دارای کمبودهایی است ولی این کمبودها باعث نمی شود که ما انصاف خود را از دست بدهیم. مردم ما متدین و انقلابی هستند و پای اعتقاد و انقلابشان هستند و ایستاده اند و رسالت انقلابی خود را می دانند و بر دوش گرفته اند لذا می دانند امروز عرصه عرصه ی تقابل، جنگ نرم و اقتصادی است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار