شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
رکاب‌زن خوزستانی:
رقابت‌ها از سطح بسیار بالایی برخوردار بود چرا که تمام نفرات لیگ برتری در آن شرکت کرده بودند.
دوچرخه‎سوار خوزستانی قهرمان لیگ دسته یک جاده کشور در ماده تایم‎تریل انفرادی مدعی شد: اشتباه مشکوک سرداور در اعلام مسیر دور آخر مسابقات بخش استقامت، مدعیان کسب عنوان در این بخش را ناکام گذاشت.
 
مصطفی لقمانیان با اشاره به سطح رقابت‌های لیگ دسته یک جاده کشور، اظهار کرد: ‌رقابت‌ها از سطح بسیار بالایی برخوردار بود چرا که تمام نفرات لیگ برتری در آن شرکت کرده بودند.
 
وی ادامه داد:‌ رکاب‎زنانی هم‌چون سیدعلی رضوی و احمد قمری که عضو تیم‎ملی و دارای چندین عنوان در لیگ برتر نیز هستند و همواره جزو نفرات مدعی لیگ برتر بوده‎اند نیز در رقابت‎ها حاضر بودند. از طرفی این مسابقات در جاده کف (صاف) برگزار شد که باعث شده بود سطح مسابقات بالا باشد.
 
این رکاب‎زن خوزستانی با اشاره به مسابقات بخش استقامت نیز بیان کرد: ‌من در قسمت استقامت جزو مدعیان بودم ولی سرداور مسیر روی یک اشتباه، نزدیک به 50 دوچرخه‎سوار را که در گروه پیشتاز به سمت خط پایان در حرکت بودند و من نیز جزو آن ها بودم، برگرداند و مسیر دیگری را به ما نشان داد و زمانی که ما متوجه شدیم مسیر اشتباه است و دور زدیم دیگر کار از کار گذشته بود.
 
وی افزود: ‌تمام 50 دوچرخه‎سوار به این موضوع اعتراض کردند ولی داوران زیر بار نرفتند و گفتند ما چنین کاری نکردیم. این در حالی بود که خود سرداور لبِ بریدگی جاده ایستاد و به دوچرخه‎سواران اعلام کرد که مسیر را دور بزنید.
 
لقمانیان عنوان کرد: این اتفاق در دور آخر برای ما افتاد و این در حالی بود که در این دور احمد قمری که برادر خسرو قمری (رییس فدراسیون) نیز است به همراه دو رکاب‎زن دیگر فاصله‎ای حدود 600 متر با ما ایجاد کرده بودند ولی این فاصله‎ای نبود که نشود آن را جبران کرد چرا که 15 کیلومتر تا خط پایان فاصله بود و به راحتی می توانستیم در دو کیلومتر این فاصله را کم کنیم. در هر صورت چنین اشتباهی در چنین سطحی از مسابقات کمی بعید است و این که آیا این موضوع عمدی بوده است یا خیر را دیگر نمی‎دانم. آن چیزی که موضوع را مشکوک می‎کند این است که چرا این اشتباه فقط برای گروه پیشتاز رخ داد؛ یعنی گروهی که تمام رکاب‌زنان آن جزو مدعیان و عضو تیم‎ملی بودند.
 
وی گفت:‌ در مجموع از مسابقات و میزبانی و همچنین کسانی که جهت تامین خوابگاه و بستن جاده‎ها کمک کردند، راضی هستیم ولی متاسفانه این اشتباه در 15 کیلومتر پایانی همه چیز را خراب کرد. اشتباهی که صورت گرفت در حدی بود که برخی دوچرخه‎سواران مدعی تبریزی می‎گفتند "ما دیگر در این مسابقات شرکت نمی‎کنیم زیرا اگر برگردیم تبریز و بگوییم آخر شدیم به ما می‎خندند!"
 
قهرمان مسابقات تایم‎تریل لیگ دسته یک دوچرخه‎سواری کشور در پاسخ به این سوال که با این قهرمانی آیا شانسی برای دعوت شدن به تیم‎ملی دارد؟ گفت: ‌برای دعوت شدن به تیم‎ملی و یا انتخابی آن، ملاک تنها یک مسابقه یا یک قهرمانی نیست بلکه  باید جزو رنکینگ باشم. من به دلیل این‎که چند سالی از مسابقات دور بودم از رنکینگ خارج شدم. در حال حاضر باید چندین مقام دیگر کسب کنم تا وارد رنکینگ شوم و بعد از آن به تیم‎ملی و اردوهای انتخابی دعوت شوم.
 
وی اضافه کرد:‌ برای دعوت شدن به اردوی تیم‌ملی تنها کسب مدال کافی نیست بلکه باید در چندین مسابقه کشوری شرکت کرد و هیات خوزستان نیز تمام اعزام‌های خود را انجام دهد تا به واسطه آن اعزام‎ها، امتیازات ما افزایش یابد و وارد رنکینگ شویم. من چهار سال قبل به دلیل این که خوزستان اعزام‎های خود را به صورت کامل انجام نمی‎داد، با تیم گیلان در مسابقات شرکت می‎کردم و با آن تیم توانستم هفت مدال طلا کسب کنم. امیدوارم هیات استان اعزام‎های خود را به صورت کامل انجام دهد تا زحمات ورزشکاران هدر نرود. از طرفی کسب مدال برای استان خود لذت دیگری دارد.
 
لقمانیان در پایان اظهار کرد: ‌اگر مانند تبریز در استان خوزستان نیز بتوانند هفته‎ای یک مسابقه با جایزه برگزار کنند و از دوچرخه‎سواران حمایت شود، این رشته ورزشی و ورزشکاران استان بیش از این‎ها می‎توانند در کشور حرف برای گفتن داشته باشند. دوچرخه‎سواری رشته پرخطر و پر هزینه‎ای است و این که یک رکا‎ب‎زن این همه هزینه کند و در جاده‎ها زحمت بکشد ولی مسابقه‌ای برگزار نشود، خیلی حیف است و زحمات هدر می‎رود. در حال حاضر از فروردین 95 تاکنون، هیچ مسابقه استانی در خوزستان برگزار نشده است. چنانچه مسابقات استانی به صورت مرتب برگزار و اعزام‎های کشوری نیز انجام شود، قطعا رکاب‎زنان با انگیزه بیشتری تمرینات خود را ادامه خواهند داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار