نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: محرومیت "کوت عبدالله" با شهرستان شدن رفع می شود و مردم این منطقه باید از شهرستان کارون استقبال کنند. "> مردم کوت عبدالله باید از شهرستان کارون استقبال کنند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱

نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: محرومیت "کوت عبدالله" با شهرستان شدن رفع می شود و مردم این منطقه باید از شهرستان کارون استقبال کنند.

به گزارش شوشان ، سید شکرخدا موسوی در گفتگو با مهر اظهار کرد: متاسفانه بعضی ها که دلشان برای کوت عبدالله نمی سوزد به مردم این منطقه القا می کنند که جدا شدن کوت عبدالله از شهر به ضرر مردم و عمران و توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه این افراد دلشان برای محرومیت کوت عبدالله نسوخته و نگران کاهش بودجه متمرکز شهری هستند، افزود: مردم این منطقه از این اتفاق جدید استقبال کنند که قطعا برکات آن را در آینده ای نزدیک خواهند دید.

موسوی با بیان اینکه مشکل محرومیت و عقب ماندگی کوت عبدالله با شهر شدن، حل می شود، گفت: اگر بنا بود کوت عبدالله به عنوان منطقه ای از اهواز پیشرفت کند که در طی سالیان گذشته این اتفاق می افتاد.

وی تصریح کرد:  برای جبران عقب ماندگی تاریخی مناطق کوت عبدالله و حمیدیه، راهی جز تاسیس شهرستان های جدید نبود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به مزیت های مناطق تاریخی کوت عبدالله و حمیدیه، اظهار کرد: تاسیس فرمانداری، شهرداری و استقرار نهادهای حاکمیتی، دستگاه های خدماتی و اجرایی در شهرستان های حمیدیه و کارون، اختصاص بودجه و اعتبار مناسب در لایحه بودجه 92 برای عمران و توسعه این مناطق که توانایی لازم برای جبران عقب ماندگی های موجود را داشته باشد، تعیین افراد شایسته، متعهد و تحول آفرینِ جوان و بومی برای مدیریت های اجرایی این مناطق از جمله مهم ترین اولویت های کاری مدیرت عالی استان در ماه های آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه ی شرکت ها و موسساتی که در حوزه استحفاظی و سرزمینی کوت عبدالله است باید به این منطقه واگذار شود، گفت: در این راستا از شرکت توسعه نیشکر گرفته تا سایر شرکت های منطقه باید به این شهر واگذار شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار