شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
مسابقات دوچرخه سواری استقامت جاده استان خراسان رضوی ‎



دوچرخه‎سوار خوزستانی قهرمان لیگ دسته یک جاده کشور در ماده تایم‎تریل انفرادی مدعی شد: اشتباه مشکوک سرداور در اعلام مسیر دور آخر مسابقات بخش استقامت، مدعیان کسب عنوان در این بخش را ناکام گذاشت.

مصطفی لقمانیان در گفت‎وگو با ایسنا، با اشاره به سطح رقابت‌های لیگ دسته یک جاده کشور، اظهار کرد: ‌رقابت‌ها از سطح بسیار بالایی برخوردار بود چرا که تمام نفرات لیگ برتری در آن شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد:‌ رکابزنانی همچون سیدعلی رضوی و احمد قمری که عضو تیم‎ملی و دارای چندین عنوان در لیگ برتر نیز هستند و همواره جزو نفرات مدعی لیگ برتر بوده‎اند نیز در رقابت‎ها حاضر بودند. از طرفی این مسابقات در جاده کفی (صاف) برگزار شد که باعث شده بود سطح مسابقات بالا باشد.

این رکابزن خوزستانی با اشاره به مسابقات بخش استقامت نیز بیان کرد: ‌من در قسمت استقامت جزو مدعیان بودم ولی سرداور مسیر، روی یک اشتباه، نزدیک به 50 دوچرخه‎سوار را که در گروه پیشتاز به سمت خط پایان در حرکت بودند و من نیز جزو آن ها بودم، برگرداند و مسیر دیگری را به ما نشان داد و زمانی که ما متوجه شدیم مسیر اشتباه است و دور زدیم دیگر کار از کار گذشته بود.

وی افزود: ‌تمام 50 دوچرخه‎سوار به این موضوع اعتراض کردند ولی داوران زیر بار نرفتند و گفتند ما چنین کاری نکردیم. این در حالی بود که خود سرداور لبِ بریدگی جاده ایستاد و به دوچرخه‎سواران اعلام کرد که مسیر را دور بزنید.

لقمانیان عنوان کرد: این اتفاق در دور آخر برای ما افتاد و این در حالی بود که در این دور احمد قمری که برادر خسرو قمری (رییس فدراسیون) نیز است به همراه دو رکابزن دیگر فاصله‎ای حدود 600 متر با ما ایجاد کرده بودند ولی این فاصله‎ای نبود که نشود آن را جبران کرد چرا که 15 کیلومتر تا خط پایان فاصله بود و به راحتی می توانستیم در دو کیلومتر این فاصله را کم کنیم. در هر صورت چنین اشتباهی در چنین سطحی از مسابقات کمی بعید است و این که آیا این موضوع عمدی بوده است یا خیر را دیگر نمی‎دانم. آن چیزی که موضوع را مشکوک می‎کند این است که چرا این اشتباه فقط برای گروه پیشتاز رخ داد؛ یعنی گروهی که تمام رکابزنان آن جزو مدعیان و عضو تیم‎ملی بودند.

وی گفت:‌ در مجموع از مسابقات و میزبانی و همچنین کسانی که جهت تامین خوابگاه و بستن جاده‎ها کمک کردند، راضی هستیم ولی متاسفانه این اشتباه در 15 کیلومتر پایانی همه چیز را خراب کرد. اشتباهی که صورت گرفت در حدی بود که برخی دوچرخه‎سواران مدعی تبریزی می‎گفتند "ما دیگر در این مسابقات شرکت نمی‎کنیم زیرا اگر برگردیم تبریز و بگوییم آخر شدیم به ما می‎خندند."
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار