شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
مسئول نظام صنفی کشاورزان رامهرمزاز عمده مشکلات کشاورزان این شهرستان سخن گفت.

سیاوش فریدونی مسئول نظام صنفی کشاورزان رامهرمز گفت: کشاورزی این شهرستان نیازمند تعامل مسئولان استانی و شهرستانی و رفع مشکلات است.

سیاوش فریدونی  اظهار کرد: از عمده مشکلات کشاورزان این شهرستان عدم راه‌اندازی شبکه‌های آبیاری در حومه شرقی و حومه غربی شهرستان رامهرمز است که در صورت راه‌اندازی، 23 هزار هکتار از اراضی سد جره و رودخانه علا آبیاری می‌شود که متأسفانه هنوز عملی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که مسؤولان مربوطه نسبت به رفع مشکل اجرای کانال انتقال آب نواحی 4 و 5 در ساحل چپ رودخانه علا بعد از سیفون احداث‌ شده که در محدوده منطقه باستانی است اقدام فوری کنند.

مسؤول نظام صنفی کشاورزان رامهرمز تصریح کرد: در زیر دست این محدوده 48 روستا و 12 هزار هکتار زمین در بخش مرکزی رامهرمز و بخش سلطان‌آباد قرار دارد که متأسفانه میراث فرهنگی از این پروژه مهم جلوگیری می‌کند.

وی افزود: حدود 2 هزار و 500 هکتار اراضی واقع در ناحیه یک حاشیه رودخانه علا رامهرمز در حال حاضر به‌صورت سنتی از این رودخانه تأمین آب می‌شوند.

فریدونی تأکید کرد: روستاهای ملا احمد، ابوذر، سرتلی، شهید روزگاری، سوخته، چراغ، صندلی قاسم، صندلی نعیمه، تغلی آل عباد، تغلی آلبو فتیله، تغلی سادات و راضی منطقه کیمه که در طراحی دیده نشده‌اند باید به ناحیه یک اضافه و طرح اصلاح شود.

وی در پایان گفت: اجرای عملیات احداث کانال‌های درجه یک و 2 و 3 و تسطیح، زهکشی و یکپارچه‌سازی حدود 400 هکتار از اراضی روستاهای کهله 1 و 2 وبقعه 1 و 2 در محدوده شبکه فجر سلطان‌آباد و بالادست و پایین‌دست توسط موسسه جهاد نصر در قالب طرح مقام معظم رهبری در حال اجرا است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار