شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۸

وزیر بهداشت در ارتباط با آخرین وضعیت پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان سهم وزارت بهداشت از محل درآمدهای نفتی، بودجه سال ۹۱ این وزارتخانه و تعرفه های پزشکی و همچنین اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای کشور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح کلینیک خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین رقم پرداختی از ۳ هزار میلیارد تومان سهم وزارت بهداشت از محل درآمدهای نفتی، گفت: تا پایان سال ۹۰ رقمی در حدود هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان از این سهم به وزارت بهداشت پرداخت شد.

وی در ارتباط با دریافت مبلغ باقی مانده از این محل در سال جاری، افزود: به شدت پیگیر هستیم و امیدواریم بتوانیم مبلغ باقی مانده را نیز دریافت کنیم.

دستجردی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص بودجه سال ۹۱ وزارت بهداشت، گفت: با توجه به اینکه لایحه بودجه کل کشور هنوز در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است، نمی توان عددی را برای بودجه امسال وزارت بهداشت اعلام کرد. البته روز گذشته خبری شنیدم که می بایست صحت و سقم آن تایید شود. در مجموع منتظریم که بودجه کل کشور در کمیسیون تلفیق تصویب شود و بعد از آن در این خصوص نظر خودمان را اعلام خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در ارتباط با میزان تعرفه های پزشکی سال ۹۱ نیز افزود: تعرفه ها با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان نظام پزشکی در حال بررسی است و هنوز به جمع بندی نرسیده ایم که بتوان عددی را اعلام کرد.

وی در خصوص تصویب تعرفه های پزشکی گفت: قاعدتا این تعرفه ها باید در شورای عالی سلامت به تصویب برسد اما اگر این شورا تشکیل نشد، احتمالا در کمیسیون اجتماعی دولت مصوب می شود و سپس ابلاغ خواهد شد.

دستجردی در ادامه به اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که هزینه های پرداختی از جیب مردم در بخش سلامت کاهش یابد. از همین رو برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را در دستور کار قرار داده ایم و بر همین اساس ظرف روزهای آینده جلسه بزرگی را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداران و مدیران دانشگاههای علوم پزشکی برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: ظرف هفته آینده برنامه پزشک خانواده در شهرهای کشور کلید خواهد خورد که این برنامه بر اساس نسخه صفر ۲ عملیاتی می شود و تمامی خدمات سطح یک (سرپایی) برای مردم رایگان خواهد بود.

دستجردی اظهارداشت: امیدواریم ظرف ۲ سال آینده تمامی شهرهای کشور تحت پوشش برنامه پزشک خانواده قرار بگیرند تا از این طریق هزینه های مردم در بخش سلامت کاهش یابد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در نسخه صفر ۲ برنامه پزشک خانواده حتی داروهایی که در سطح یک نسخه و تجویز می شود، رایگان خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار