عضو هيات مديره اتحاديه سيمان اهواز گفت: خوزستان به دليل وجود 3 كارخانه و نزديكي به مرز و همچنين وجود بازارچه‌هاي مرزي وضعيت مطلوبي در زمينه صادرات سيمان نسبت به ساير نقاط كشور دارد. "> وضعیت صادرات سيمان خوزستان مطلوب است
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰

عضو هيات مديره اتحاديه سيمان اهواز گفت: خوزستان به دليل وجود 3 كارخانه و نزديكي به مرز و همچنين وجود بازارچه‌هاي مرزي وضعيت مطلوبي در زمينه صادرات سيمان نسبت به ساير نقاط كشور دارد.

صادق سواعدي عنوان‌كرد: به علت كمبود نيروهاي فعال، هماهنگي بين اعضاي اتحاديه با نيروهاي عراقي  در مرز ضعيف مي‌باشد و لازم است كميته‌اي متشكل از نيروهاي دو كشور تشكيل شود و هر چند هفته يك بار با برگزاري جلسات، مشكلات هر دو طرف بيان و راه‌حلي براي رفع آن‌ها پيدا شود.

وي افزود: متاسفانه به دليل مسائل امنيتي ايجاد اين كميته طي چند سال اخير به تعويق افتاده است.

عضو هيات مديره اتحاديه سيمان اهواز ادامه‌داد: قيمت هر تن سيمان هم‌اكنون 39 تا 40 دلار است كه از ماه محرم روندي كاهشي داشته است. علت كاهش قيمت سيمان زيارت عراقي‌ها در ماه محرم است كه باعث تعطيلي كسب و كار مي‌شود.

سواعدي اظهاركرد: يكي ديگر از علل كاهش قيمت سيمان، گراني قيمت دلار در عراق است؛ به طوري كه فروش در كشور عراق با دينار است اما برگشت پول آن‌ها به ايران ب دلار انجام مي‌شود و هر چه قيمت دلار در عراق گران‌تر شود، در قيمت فروش تاثير مي‌گذارد و در نتيجه‌ قيمت سيمان در كشور ما رو به كاهش مي‌رود.

وي افزود: اين عوامل باعث كاهش قيمت سيمان در بازارچه مي‌شود و در نهايت سود حاصل شده ناچيز است؛ هم‌اكنون سود اتحاديه در هر تن 2 تا 3 دلار مي‌باشد كه بسيار كم است.

عضو هيات مديره اتحاديه سيمان اهواز تصريح‌كرد: هم‌اكنون بخش‌نامه‌ جديدي براي گمرك ابلاغ شده كه در آن عنوان شده، كالاها از نزديك‌ترين گمرك در استان پروانه بگيرند؛ اين بخش‌نامه معايب و محاسني به همراه دارد كه از معايب آن تاخير يك روزه در كسب پروانه است و نارضايتي رانندگان را به همراه دارد و از محاسن آن كاهش هزينه‌هاي صادركننده و بالارفتن سرعت كار در گمركات بازارچه‌هاي مرزي است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار