اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
شوشان: کاروان نور الحسین رامهرمز که متشکل از جوانان متدین و عاشقان اباعبداله حسین رامهرمز است همه ساله حرکت خود را با پای پیاده از سوی شهرستان رامهرمز به سمت کربلا آغاز می نمایند و بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته توسط اعضا روز اربعین را در کربلا حاضر خواهند شد. 


عبور این کاروان از اهواز و استراحت یک شبه آنان در این شهر سبب گردید تا مدیر بیمارستان رازی و جمعی از کارکنان دیداری با اعضای این کاروان داشته باشند.

دراین دیداردکتر سلیمان کمایی مدیربیمارستان رازی بیان داشت طبق گزارشات واصله از مقامات عراقی عبور مرورورودی شهر بیشترازروزهای قبل کاروان های حرمین شریفین جهت شرکت در اربعین چندمین روزباپای پیاده در راهند و یکی یکی وارد کربلا می شوند و با نوای حزن و اندوه درسوگ شهادت نوه پیامبر اکرم (ص)و اولاد اصحاب مخلص ایشان مرثیه سرایی می کنند .


وی گفت: الحمدالله تاکنون هیچ حادثه ای برای زائران ابا عبدالله الحسین رخ نداد و همه با شورواشتیاق حسینی همچنان در راهند و من افنخار می کنم به همشهریان خودم که با پای پیاده راهی کربلا معلی می شوند وبوسه برپاهایی که در راه حق حقیقت قدم برمی دارند و راه سرخ شهادت اباعبدلله الحسین (ع) رادر پیش دارند .

رئیس بیمارستان رازی اهواز نیز در توصیه های بهداشتی از زائران خواست : هنگام بارندگی در مکانهای مسقف قرارگیرید، حتما از ماسک فیلتر داراستفاده کنید ، حتمااز اب معدنی برای اشامیدن استفاده کنید ، از مواد غذایی سالم و مطمین استفاده شود.


در این میان خبرنگار ما مصاحبه ای با اعضای کاروان داشت که در ادامه می خوانید : 
آقای حکیم اسدی جزو اولین نفراتی بود که تصمیم گرفت با پای پیاده به کربلا سفر کند وی در این خصوص گفت: 

سال 89 برای اولین بار با پای پیاده از رامهرمز به سوی کربلا رفتم و در آن سال تنها بودم و خیلی سختی کشیدم ولی عشق به اباعبدالله حسین و حضرت عباس (ع) باعث شد این سختی ها به آسانی تبدیل گردد و طی 17 روز به کربلا رسیدیم. اون روز آرزوی داشتم که به همراه خودم کاروانی باشد و باهم به سوی کربلا برویم و اکنون به این آرزو رسیدم و می بینید که حدود 20 نفر به سمت کربلا در حرکت هستیم.

عبدالرضا کمایی ریش سفید گروه و خادم الحسین نیز بیان داشت : هرکس با ما همراه شد نا امید برنگشت و این راه امام حسین (ع) است . وی ادامه داد : ما خانوادگی روضه خان اهل بیت هستیم و این کار را نیز رایگان انجام می دهیم چرا که معتقدیم هر کس پولی را برای خواندن روضه امام حسین دریافت کند دستمزدش را در این دنیا گرفته است. من خانه ام را حسینیه قرار دادم و اکنون دیگر خانه متعلق به ما نیست به به اهل بیت علیه السلام تعلق دارد. 


حمید آل خمیس از اعضای کاروان گفت : نه سالی هست که از بصره به سمت کربلا پیاده می روم و دو سال است که از رامهرمز به سوی کربلا حرکت می کنم. ما در دهه اول مراسم سینه زنی در منزل برگزار می کنیم و این از نیاکان ما تا اکنون ادامه دارد.

اعضای کاروان نور الحسین پس از استراحت یک شبه در اهواز حرکت خود را به سوی کربلا آغاز نمودند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
comment
0
0
comment سلام ممنون از آقایی مهندس کمایی از استقبال قشنگشون از کاروان زیارتی امام حسین علیه سلام،ان شاءالله که همیشه موفق باشین.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار