شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
هفتمین جلسه بررسی مسائل و چالش‌های آموزش‌و‌پرورش خوزستان ویژه 2 منطقه آموزشی رامشیر و شاوور با اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای زیباسازی و تعمیر و ساخت سرویس‌های بهداشتی مدارس این مناطق برگزار شد.
 
دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این جلسه که با حضور مدیران آموزش‌وپرورش شاوور و رامشیر برگزار شد، اظهار کرد: اجرای موفق پیش‌دبستانی در استان و پوشش فراگیر آن در سال جاری یکی از قدم‌های مهم در جهت بهبود کیفی و افزایش مهارت‌های ارتباطی و زبانی دانش‌آموزان 2 زبانه است و استانداری 150 میلیارد ریال برای تأمین شهریه نوآموزان مناطق حاشیه‌ای و توانمندسازی و آموزش مربیان پیش‌دبستانی در نظر گرفته است.
 
وی همچنین فرسودگی و کمبود فضاهای آموزشی در استان را یکی از معضلات آموزش‌وپرورش دانست و گفت: باید با عزم استانی و به دور از شعارزدگی برای رفع این معضل به آموزش‌وپرورش کمک کرد. بر عهد خود برای برچیدن مدارس کانکسی و تکمیل پروژه‌های آموزشی با پیشرفت بالای 70 درصد در استان استوار هستیم؛ قرار شد با همکاری بنیاد برکت نیاز به فضاهای جدید، بهسازی و تجهیز فضاهای موجود برای سال تحصیلی جاری در 2 شهر شادگان و کارون رفع شود.
 
استاندار خوزستان با تأکید بر تداوم جلسات بررسی مشکلات مناطق آموزشی، تصریح کرد: در این جلسات بعد از بررسی مشکلات عمده، برای رفع آن‌ها اقداماتی انجام می‌شود؛ امروز، طرح احداث مدرسه پنج کلاسه ویژه دانش آموزان استثنایی در شهر الوان مصوب شد.
 
شریعتی افزود: همچنین مبلغ یک میلیارد ریال برای تعمیر و ساخت سرویس‌های بهداشتی مدارس شاوور و ماهیانه 50 میلیون ریال برای کمک‌هزینه سرویس دانش‌آموزان دختر شاوور اختصاص یافت. تعداد 30 دستگاه رایانه، 2 دستگاه چاپگر، یک دستگاه کپی و پنج دستگاه آبسردکن نیز به آموزش‌وپرورش شاوور تحویل داده می‌شود.
 
وی در مورد کمک‌های اختصاص‌یافته به منطقه رامشیر نیز عنوان کرد: مبلغ 2 میلیارد ریال برای زیباسازی و تعمیر و ساخت سرویس‌های بهداشتی مدارس رامشیر اختصاص می‌یابد؛ بررسی و امکان‌سنجی احداث 2 واحد آموزشی در روستاهای مشرفه بیت منصور و تلتلیه  توسط نوسازی مدارس نیز مصوب شد. همچنین 30 دستگاه رایانه، سه دستگاه چاپگر و یک دستگاه پروژکتور به مدارس رامشیر تحویل می‌شود.
 
همچنین در این نشست جلال نژاد‌فاضل مدیر آموزش‌و‌پرورش شاوور، گفت : شاوور با 90 هزار نفر جمعیت دارای 14 هزار دانش‌آموز در قالب 194 آموزشگاه است که بیش از 80 درصد دانش‌آموزان در 120 مدرسه روستایی تحصیل می‌کنند و پراکندگی  روستاها موجب ایجاد مانع بر سر راه تحصیل دانش‌آموزان روستایی شده است.
 
وی گفت: در بخش پیش‌دبستانی با توجه به نیاز ویژه منطقه و 2 زبانه بودن دانش‌آموزان، 100 درصد نوآموزان منطقه شناسایی و ثبت‌نام شدند؛ در بخش امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان هم شاوور با جهش 28 پله‌ای نسبت به سال قبل در رتبه پنجم استان قرار گرفت و 2.45 نمره نیز ارتقاء میانگین نمرات نهایی حاصل شد.
 
سعید قنواتی مدیر آموزش‌وپرورش رامشیر، نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات این منطقه گفت: حدود یک هزار و 699 دانش‌آموز رامشیری در 30 مدرسه شهری و 118 مدرسه روستایی تحصیل می‌کنند اما بسیاری از فضاهای آموزشی رامشیر نیازمند تخریب و بازسازی هستند و در بحث سرویس‌های بهداشتی مدارس نیز مشکلات زیادی وجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار