شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
 مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: پارک بانوان بسیاری از شهرستان‌های خوزستان در حد زمین باقی مانده و علاوه بر آن بسیاری از آنها هنوز ساخته نشده‌ و جانمایی آنها نیز مناسب نیست.

 فرانک موسوی یکشنبه در چهارمین کارگروه بانوان و خانواده که در استانداری خوزستان برگزار شد افزود: پارک‌های بانوان تعریف مشخصی دارند که باید امکانات و فعالیت‌های ارایه شده در آن بر اساس آن تعریف باشد.

وی گفت: پارک بانوان گلستان اهواز فقط صبح تا ظهر باز است و در عمل در تابستان غیرفعال بود. 
وی ادامه داد: پارک بانوان شهروند اهواز نیز فقط یک فضای باز است که نیاز به امکاناتی چون استخر، سالن والیبال و فوتبال دارد. 

موسوی در ادامه با ارایه گزارشی از طرح تاب‌آوری زنان گفت: این طرح در راستای کاهش آسیب ‌های اجتماعی حوزه زنان در ‌خوزستان انجام شد که نتایج خوبی دربرداشت. 

وی با اشاره به طرح جامع آموزش مهارت‌های زندگی نیز بیان کرد: این طرح در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی و آموزش‌های مهارت‌های زندگی پیش بینی شده است. 

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی و اجتماعی، افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده، توسعه مشارکت در امور شهری و ارتقای فرهنگ را از اهداف این طرح خواند و گفت: توان افزایش و توسعه ظرفیت‌های جامعه محلی با آموزش 50 تشکل اجتماعی محور و یا سازمان‌های مردم نهاد بومی از طریق برگزاری آموزشگاه‌های محلی و برگزاری 6 کارگاه آموزشی برای 2 هزار نفر صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز منعقد شد که در راستای طرح تحول سلامت است اما این طرح آن طور که باید جا نیفتاده است.

*** شهرداری پارک بانوان را به بخش خصوصی بسپارد

مدیرکل ثبت احوال خوزستان نیز در این نشست گفت: موضوع پارک بانوان بیش از 10 تا 15 سال است که مطرح شده و دزفول نخستین پارک بانوان را در خوزستان تاسیس کرد. 

بهنام مریدی با اشاره به اهمیت ویژگی ها و طرح پارک بانوان اظهار کرد: نباید پارک های بانوان فقط به صورت نمادین باشند بلکه باید از امنیت کامل برخوردار باشند و بانوان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. 

وی با اشاره به شیوه مدیریت پارک‌های بانوان در خوزستان تاکید کرد: اگر شهرداری توان نگهداری از پارک بانوان را ندارد آن را به بانوان و بخش خصوصی بسپارد چراکه هم بهتر مدیریت می شود و هم بانوان از طریق آن می‌توانند درآمد زایی کنند.

در خوزستان 23 پارک ویژه بانوان وجود دارد که تنها تعداد کمی از این پارک ها راه اندازی شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار