شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
شرکت مدیریت منابع آب ایران وابسته به وزارت نیرو تمام اقدامات این وزارتخانه را بر اساس مصوبات مراجع قانونی ذیربط در سنوات قبل وهمچنین مصوبات شورای عالی آب دانست.

شرکت مدیریت منابع آب ایران با اعلام این مطلب افزوده است: ‌توزیع ناهمگون زمانی ومکانی بارش درمناطق مختلف کشور،سبب شده تاحوضه های آبریز کشور از امکانات منابع آب در وضیت های متفاوتی قرارداشته باشند.

براین اساس،موضوع انتقال آب بین حوضه ای به عنوان یکی از راهکارهای اجتناب ناپذیر و بعضا' تنها راهکار جهت تامین نیازهای شرب در مناطق کم آب و خشک از دیرباز مورد توجه برنامه ریزان و تصمیم گیران کشور قرار داشته و همچنین در راهبردهای بلند مدت توسعه کشور ( مصوب هیات وزیران ) مورد تاکید قرار گرفته است.

از سوی دیگر، تجربیات متعدد کشورهای دیگر نیز در اجرای این طرح ها نشان دهنده مقبولیت چنین طرح هایی در سطح دنیا می باشد. بدیهی است وزارت نیرو به عنوان متولی ومسئول تامین نیازهای آبی شرب و بهداشت ، ناچار است صرف نظرازمرزهای سیاسی استان ها که برحوضه های آبریز کشور انطباق ندارد نسبت به اجرای طرح های انتقال بین حوضه ای جدید با تائید شورای عالی آب اقدام نماید.

مضافا' به اینکه مطابق فرآیند قانونی پیش بینی شده در نظام فنی و اجرایی کشور کلیه طرحها و پروژه ها پیش از ورود به مراحل اجرا، بایستی به سئوالات مهم و اساسی از قبیل ضرورت اجرا، توجیه فنی و اقتصادی ، ملاحظات زیست محیطی ، ضوابط پدافند غیرعامل ، باستان شناسی و تاثیرات اجتماعی طرح در جوامع مبداء و مقصد، در مراحل مرتبط پاسخ داده و سپس با رعایت صرفه و صلاح ملی وارد فاز اجرا گردند.

براین اساس اعلام می نماید اخیرا' طرحی برای ساخت چهار سد جدید در استان های بالا دست و یا انتقال آب جدید از حوضه های مجاور وجود ندارد و کلیه اقدامات وزارت نیرو براساس مصوبات مراجع قانونی ذیربط در سنوات قبل و همچنین مصوبات شورای عالی آب است ضمن اینکه طرحهای انتقال آب صرفا' جهت تامین آب شرب در چارچوب استاندارهای بین المللی می باشد.

بخش پایانی این مطلب می افزاید:‌خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی در بخش آب کشور انتظار دارند در شرایط حساس کنونی منطقه ، ائمه محترم جمعه که محل وثوق و اعتماد ملت هستند با اخذ اطلاعاتی دقیق از مراجع ذیربط ، موجبات آرامش و ثبات اجتماعی را را فراهم نمایند تا خدای نکرده موجب سوء استفاده دشمنان نگردد.

قابل ذکر است که امام جمعه موقت اهواز هفته گذشته در خطبه های نماز جمعه این شهر نسبت به اجرای برخی طرح های انتقال آب وزارت نیرو در این استان انتقاد کرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار